| کد خبر: 161869 |

◄ صنعت هوانوردی ما ورشکسته می‌شود اگر تغییر نکند

ما عقبیم، شدیدا عقبیم، همه ما قطر ایرویز و هواپیمایی امارات را می‌بینیم، همه ما نحوه عملکرد و آموزش‌های آنها را می‌بینیم و همه ما بارها حسرت خورده‌ایم کدام قسمت از صنعت با قدمت ما شباهت به صنعت نوپای اما پویای آنها دارد؟

تین نیوز

کانال هوانوردی یادداشتی از حمیدرضا خطیبی نویسنده مجله هوایی دنیای زیبای پرواز در اینستاگرام  را در مورد حادثه اخیر هواپیمای ATR  شرکت هواپیمایی آسمان را منتشر کرده است.

به گزارش تین‌نیوز، نویسنده در این یادداشت فضای حاکم بر جامعه در مورد این حادثه را موقتی دانسته و پیش‌بینی کرده است: فضای تب و تاب این حادثه هم مثل تب‌وتاب پلاسکو و سانچی از سر مردم خواهد افتاد و حجم عظیم کارشناسان عام برای حل مسئله‌ای جدید به سمت تحلیل در صنعتی دیگر خواهند رفت.

وی همچنین صنعت هوایی کشور را نیازمند تغییری عمده دانسته و تاکید کرده است: نقطه شروع این تغییر، تغییر در نگرش مسئولان و مردم خواهد بود، غیر از این ما راهی جز نابودی و ورشکستگی در این صنعت نخواهیم داشت. ما نیاز به نوسازی ناوگان هوایی از راه‌های اصولی داریم. همه ما متخصصان نیاز به دریافت بهترین آموزش‌های دنیا داریم. 

متن این یاداشت به شرح زیر است:

« این روزهای پر هیاهو خواهد گذشت... تب و تاب این حادثه هم مثل تب و تاب پلاسکو و سانچی از سر مردم خواهد افتاد و حجم عظیم کارشناسان عام برای حل مسئله‌ای جدید به سمت تحلیل در صنعتی دیگر خواهند رفت و آن زمان من و شمای متخصص باقی خواهیم ماند و یک داغ بر دل و یک گزارش رسمی و هزاران درس از این حادثه...

آن زمان مرد عمل می‌خواهد تا بند بند گزارش احتمالی را بررسی کنیم و هر یک سهمی از آن را برداشت و در اصلاح کار خود بکوشیم...

چرخی که در فضای مجازی بزنید هزاران کامنت خواهید دید که از ناوگان فرسوده و صنعت هوایی عقب‌مانده صحبت و شکایت می‌کنند، خاطرم هست آن زمان که بحث خرید هواپیمای جدید مطرح بود و همه ما تمام قد از نوسازی ناوگان حمایت می‌کردیم، بسیاری از همین افراد کامنت به دست در فضای مجازی حرف از اولویت می‌زدند، اینکه نوسازی صنعت هوایی از اولویت‌های دست چندم کشور است و این‌که چرا روی صنعتی هزینه کنیم که تنها پنج درصد سفرها با آن انجام می‌شود؟ حال همه این عزیزان در صف معترضان هستند.

واقعیت این است که قشر خاکستری جامعه ما با کمترین تفکر از خود، آن زمان درست مثل امروز صرفا حرف برخی افراد را تکرار کرده و ژست دانایی به خود می‌گرفتند. این قشر همان قشری است که قبول یک شایعه یک خطی برایش به مراتب راحت‌تر از قبول یک استدلال چند صفحه‌ای است.

اما جدای از این حواشی که به زودی به فراموشی سپرده خواهد شد مشکل اساسی چیست؟

امروز مثل تمام سال‌های گذشته می‌گویم ما نیازمند تغییری عمده در صنعت هوایی کشور هستیم و نقطه شروع این تغییر، تغییر در نگرش مسئولان و مردم خواهد بود، غیر از این ما راهی جز نابودی و ورشکستگی در این صنعت نخواهیم داشت. ما نیاز به نوسازی ناوگان هوایی از راه‌های اصولی داریم. همه ما متخصصان نیاز به دریافت بهترین آموزش‌های دنیا داریم.

ما عقبیم، شدیدا عقبیم، همه ما قطر ایرویز و هواپیمایی امارات را می‌بینیم، همه ما نحوه عملکرد و آموزش‌های آنها را می‌بینیم و همه ما بارها حسرت خورده‌ایم کدام قسمت از صنعت با قدمت ما شباهت به صنعت نوپای اما پویای آنها دارد؟ هر چند آن مسئول بالاتر به‌خوبی می‌دانند این تب‌وتاب هم مثل تب‌وتاب‌های خرید هواپیما و حوادث دیگر فروکش خواهد کرد و این اوست که همچنان در مسند خود تکیه خواهد زد. چه آن زمان که گفتیم ما نیازمند تغییر هستیم و چه امروز که در بین مردم مقصر شناخته می‌شویم و باز حرف ما شنیده نمی‌شود!!»

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اهالی صنعت که خیلی مسایل پشت پرده و دفاع شش دنگ از برخی مدیران نامارآمد را که به غلط انتخاب شدند؛ میدانند ولی یکی به مردم بگوید که چرا مسئول اصلی سانحه و مالک شرکت آسمان یعنی وزیر محترم و گمشده رفاه و تعاون در این مجلس عزا نبودند؟ چرا مدیر عامل آسمان در این مجلس نبودن؟ چرا وزیر راه که هیچ نقشی در اداره شرکت سانحه داده ندارد باید مورد سوال و توهین برخی مردم قرار گیرد؟ آقایان بدانند اخلاق از سیاست اگر پیشی نگیرد؛ در هر نظامی رفتار طاقوتی می تواند بارز شود. آقایان وزارت رفاه به اخلاق جوانمردانه توجه کنند.