| کد خبر: 161751 |

عملیات روز پنجم جست و جوی پیکر جانباختگان سانحه هوایی متوقف شد

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: عملیات روز پنجم جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی به علت شرایط نامساعد هوا متوقف شد.

تین نیوز

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جانشین ستاد مدیریت بحران استان گفت: عملیات روز پنجم جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان سانحه هوایی به علت شرایط نامساعد هوا متوقف شد.

 

عزیز فیلی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به ایرنا افزود: پنج گروه امداد و نجات جمعیت هلال احمر که صبح امروز به منطقه سقوط هواپیمای ای. تی. آر اعزام شده بودند به سبب شرایط نامساعد هوا بازگشتند.
وی عنوان کرد: 2 تیم امدادی که شب گذشته نیز در محل سقوط هواپیما بودند در حال بازگشت به قرارگاه هستند.
فیلی بیان کرد: شرایط نامساعد هوا و لزوم حفاظت از جان امدادگران علت این تصمیم بوده است.
وی یادآور شد: تمام تلاش مجموعه ستاد بحران استان و تیم‌های امداد و نجات هلال احمر بر جست و جو و انتقال سریعتر پیکرهای جان باختگان به یاسوج و تسکین آلام بازماندگان و خانواده‌ها است.
فیلی افزود: همه شرایط، امکانات و نیروها در آمادگی کامل هستند ولی همچنان شرایط نامساعد هوا، بارش سنگین برف در منطقه به همراه کولاک و وزش شدید باد تاکنون بزرگترین مانع برای انتقال پیکرها بوده است.
پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح یکشنبه گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد.
این هواپیما هر روز دو پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
روز گذشته (چهارشنبه) پس از 48 ساعت جست و جو لاشه این هواپیما در کوه‌های نقل در مرز بین شهرستان ‌های سمیرم استان اصفهان و دنا در کهگیلویه و بویراحمد پیدا شد. 
دیروز همچنین به علت شرایط نامساعد هوا و بارش برف و باران و وزش باد عملیات جست و جوی پیکر جانباختگان نیمه تمام ماند.
کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد دیروز به ایرنا گفته بود که بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی وضعیت هوا در محل سقوط هواپیمای تهران یاسوج به‌ صورت ناپایدار بوده و بارش‌ باران و برف در این منطقه تا سه شنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.