| کد خبر: 161725 |

◄ گزارش آخوندی از سقوط ای‌تی‌آر «آسمان» به نمایندگان مجلس

علل سقوط هواپیما تهران-یاسوج امروز در کمیسیون عمران مجلس و با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری موردبررسی قرار گرفت.

تین نیوز

علل سقوط هواپیما تهران-یاسوج امروز در کمیسیون عمران مجلس و با حضور عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفت.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در این‌باره گفت: در این نشست که با حضور وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشور، اورژانس، هلال‌احمر، معاون عمرانی وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل هواپیمایی آسمان و هما برگزار شد، گزارش کاملی در مورد این حادثه از سوی مسئولان ارائه شد.

صدیف بدری افزود: در این جلسه تمام شرایط محیطی و هواپیما قبل و در زمان پرواز موردبررسی قرا گرفت.

بدری بابیان اینکه ابهامات موجود در خصوص چرایی سقوط هواپیما مطرح و توضیحات سازمان هواپیمایی و شرکت هواپیمایی آسمان در این خصوص استماع شد، تصریح کرد: نتیجه‌گیری نهایی در خصوص این سانحه به پس از پیدا شدن جعبه سیاه موکول شد.

عامل سقوط هواپیما قبل از پیدا شدن جعبه سیاه مشخص نیست

او با تأکید بر اینکه با عدم پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما نمی‌توان در خصوص علل منتهی به سقوط به‌صورت قاطع اظهارنظر کرد، گفت: اکنون برای اعلام عامل سقوط هواپیما خیلی زود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، بابیان اینکه در حال حاضر 80 امدادگر به سمت محل سقوط هواپیما حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: اکنون 30 جسد پیداشده و با توجه به شرایط جوی در آن منطقه به‌طور حتم انتقال تمامی اجساد زمان‌بر خواهد بود.

صدیف بدری در پاسخ به این سؤال که اجساد قربانیان سانحه سالم است یا خیر، گفت: برخی سالم و برخی سالم نیست که باید با آزمایش‌های مخصوص شناسایی اجساد انجام شود.

گزارشی از علل سقوط هواپیمای تهران-یاسوج در مجلس تهیه می‌شود

او از حضور 6 نفر از نمایندگان کارخانه سازنده هواپیمای سقوط کرده در ایران خبر داد و افزود: با پیدا شدن جعبه سیاه بررسی‌ها از سوی این گروه فرانسوی و کارشناسان ایرانی برای پیدا کردن علل حادثه آغاز خواهد شد.

صدیف بدری ادامه داد: با مشخص شدن علل حادثه گزارشی در کمیسیون عمران بررسی و پس از نهایی شدن در صحن علنی مجلس قرائت و به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

او گفت: کمیته‌ای از سوی کمیسیون عمران مجلس و کارشناسان مربوطه مسئول بررسی علل حادثه شده است.

به گزارش خانه ملت، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: با مشخص شدن علل وقوع حادثه مقصر به دستگاه قضا برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسام 0 0

    وقتی قراره خلبان رو مقصر اعلام کنند دیگه برخورد قانونی با کی؟