| کد خبر: 161604 |

مشارکت بسیج و سپاه در عملیات جستجوی هواپیمای تهران-یاسوج

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم از حضور سه گردان بسیج و سپاه به استعداد یک هزار نفر به منظور کمک در عملیات جستجوی لاشه هواپیما و مفقودشدگان پرواز سقوط کرده تهران-یاسوج خبر داد.

تین نیوز

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم از حضور سه گردان بسیج و سپاه به استفده از هزار نفر به منظور کمک در عملیات جستجوی لاشه هواپیما و مفقودشدگان پرواز سقوط کرده تهران-یاسوج خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ندای اصفهان، سرهنگ جواد فصیحی در خصوص اقدامات نیروهای بسیج در کمک‌رسانی به عملیات جستجوی لاشه هواپیما و مفقودشدگان پرواز سقوط کرده تهران-یاسوج، اظهار کرد: گفت: تمامی نیرو‌های امدادی از ساعت ۱۰ صبح روز گذشته در محل حضور یافتند و تا دامنه کوه‌ها در جست‌و‌جوی هواپیما بودند، اما به دلیل شرایط نامساعد جوی، از این تلاش‌ها هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سمیرم گفت: سه گردان بسیج به استعداد یک هزار نفر از نیرو‌های بسیج و سپاه شهرستان سمیرم، اصفهان و یاسوج در محل حضور دارند و به نیروهای جستجو وامداد و نجات برای یافتن لاشه هواپیمای سقوط کرده کمک می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۰۰ نفر از نیرو‌های بسیجی سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این منطقه مستقرشده‌اند تا بتوانند در فرآیند جست‌و‌جو یاری‌رسانی انجام دهند.

سرهنگ فصیحی با بیان اینکه تمامی نیرو‌ها تا ساعات پایانی شب گذشته در جست‌و‌جو بوده‌اند، گفت: تقسیم‌کارها در کمیته مدیریت بحران که تا ساعت ۲ بامداد امروز ادامه داشت، انجام گرفت و از همان ساعات اولیه صبح، عملیات جست‌و‌جو ادامه یافته است.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم با اشاره به شناخت نیرو‌های بسیج محلی از مناطق، اظهار کرد: این نیروها کمک به سزایی به سایر نیرو‌های امدادی دارند.

وی تأکید کرد: به دلیل وزش باد شدید در منطقه باوجود امکان پرواز بالگرد‌های نیروی هوا و فضای سپاه، ارتش، هلال‌احمر و اورژانس در ارتفاعات بالا مهیا نبوده و به‌ناچار در ارتفاعات پایین در حال گشت زنی هستند.

سرهنگ فصیحی در خصوص ردیابی تلفن همراه یکی از مسافرین این هواپیما که روشن بوده است گفت: از طریق ردیابی آن تلفن همراه، حدود منطقه مشخص‌شده است، اما به دلیل وسعت منطقه، یافتن محل دقیق هواپیما کاری وقت‌گیر است که نیرو‌های امدادی در تلاش برای یافتن آن هستند.

فرمانده سپاه ناحیه سمیرم ضمن تشکر از تمامی ارگان‌ها و اکیپ‌های امدادی که در منطقه حضور دارند، ابراز امیدواری کرد: باوجود نیرو‌ها امدادی، محل دقیق هواپیما به‌زودی مشخص خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.