| کد خبر: 161377 |

◄ «سوخو» در هزینه‌های عملیاتی، «اقتصادی» نیست

یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است؛ سوخو هواپیمای ارزانی است اما هزینه‌‌های عملیاتی آن چندان به صرفه نیست در همین راستا اگر شرکت‌های هواپیمایی هزینه عملیات برایشان اهمیت دارد لازم است روی گزینه‌های دیگر تمرکز داشته باشند.

تین نیوز

یک کارشناس صنعت هوایی معتقد است؛ سوخو هواپیمای ارزانی است اما هزینه‌‌های عملیاتی آن چندان به صرفه نیست در همین راستا اگر شرکت‌های هواپیمایی هزینه عملیات برایشان اهمیت دارد لازم است روی گزینه‌های دیگر تمرکز داشته باشند.

فراز شیخ حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص اینکه آیا سوخو گزینه مناسبی برای صنعت هوایی کشور خواهد بود، عنوان کرد: در شرایط بحرانی کمبود ناوگان، بله گزینه نسبتاً خوبی است اما در حال حاضر با وجود تعداد بسیار زیاد تولیدکنندگان هواپیماهای کوتاه برد همچون کماک چین، میتسوبیشی ژاپن، ایرکوت روسیه، بمباردیر، امبرائر، ای‌تی‌آر، ایرباس و بوئینگ دلیلی ندارد سوخو 100 با فناوری چند سال پیش خریداری شود.

وی در ادامه مطلب فوق با بیان اینکه عنوان می‌شود سوخو برای ایرلاین‌های تازه تأسیس گزینه مناسبی است، گفت: با توجه به این‌که در آغاز کار یک ایرلاین جدید، هزینه‌ها بایستی با کمترین میزان ممکن باشند، توصیه به خرید هواپیماهای ارزان همچون کماک چین وجود دارد. اگر هزینه‌های عملیاتی برای ایرلاین تازه تأسیس مهم است بهتر است از بوئینگ و ایرباس، هواپیماهای تک راهرو با فناوری به روز استفاده شود.

شیخ‌حسنی با اظهار به اینکه سوخو 100 هواپیمای ارزانی هست اما هزینه‌های عملیاتی آن چندان به‌صرفه نیست، تصریح کرد: هرچه تعداد نوع هواپیما در یک ایرلاین، محدود باشد، سوددهی و کیفیت خدمات‌دهی آن ایرلاین بالاتر خواهد رفت. بنابراین یک ایرلاین باید تصمیم بگیرد که از 2 یا 3 نوع هواپیمای خاص استفاده کند و اضافه کردن نوع جدید هواپیما، بدون بازنشست کردن هواپیماهای قدیمی، جز ضرر و زیان نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این کارشناس حمل‌ونقل افزود: با توجه به اینکه روسیه، هواپیمای جدید مسافربری شرکت ایرکوت (Irkut MC-21) را معرفی کرده است، توصیه می‌شود شرکت‌های هواپیمایی تمرکز بیشتری روی آن داشته باشند و هواپیماهای سوخو 100 را به فراموشی بسپارند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ابراهیمی 2 0

    سلام ، لطفا درصورت امکان با اعداد و ارقام گزارش خودتون را تکمیل و مستدل کنید.
    بدینصورت گزارش قانع کننده نیست.

    • ناشناس 1 1

      تو ایران همه با شرقی ها بدند و چون میدونند هواپیما mc-21 تا چند سال دیگه پروازی نمیشه میگن سوخو رو فراموش کنید!!

      اتفاقا ما به 100 فروند سوخو 100 نیاز داریم!
      برای مسیر های زیر 1500 کیلومتر .