| کد خبر: 161171 |

◄ U.M.Air ایرلاینی با دو هواپیما

هواپیمایی UM Air یک ایرلاین اکراینی است که پروازهای منظمی بین ایران و اکراین انجام می‌دهد.

تین نیوز

هواپیمایی UM Air یک ایرلاین اکراینی است که پروازهای منظمی بین ایران و اکراین انجام می‌دهد.

ناوگان این ایرلاین شامل دو فروند هواپیما MD82 و MD83 است.

به گزارش تین‌نیوز، این شرکت هواپیمایی اکراینی در سال 1998 تأسیس‌شد و از سال 2000 به‌صورت رسمی پروازهای خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی UM Air در شهر کیف است و بیشتر پروازهایش از فرودگاه بین‌المللی بوریسپل انجام می‌شود.

UM Air در ابتدای کار از ایرلاین‌های مطرح و پرترافیک اکراین بود؛ اما در بحران اقتصادی سال 2006 این شرکت به دلیل مشکلات مالی مجبور به کاهش ناوگان و تعداد پروازهایش شد.

پروازهای این ایرلاین اکراینی بیشتر به کشورهای ایران، لبنان، عراق و اردن انجام می‌شود و هرساله حدود 62 هزار نفر با پروازهای این شرکت سفر می‌کنند. هواپیماهای این شرکت دارای دو کلاس مسافری اقتصادی و تجاری هستند.

مسافران بخش تجاری در فرودگاه در جایگاه‌های مجزا پذیرش می‌شوند و صندلی‌های بخش تجاری در بخش جلوی کابین هواپیما قرار دارند. در طول پرواز مسافران این بخش می‌توانند غذاها و نوشیدنی‌های گرم یا سرد موردعلاقه خود را سفارش دهند. قبل از صرف غذا حوله‌های گرم و دستمال مرطوب در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. علاوه بر کترینگ، مسافران بخش اقتصادی به روزنامه‌ها و مجله‌ها به زبان‌های مختلف دسترسی دارند.

اما کلاس اقتصادی در پروازهای شرکت UM Air از استانداردهای بین‌المللی برخوردار هستند. کترینگ کلاس اقتصادی غذاهای باکیفیتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهد. بهای بلیت این بخش کاملاً مقرون‌ به‌صرفه است. آخرین نسخه جراید در اختیار مسافران این بخش قرار می‌گیرد.

بار مجاز مسافر

حداکثر بار مجاز مسافران در پروازهای شرکت یو ام ایر ۳۲ کیلوگرم است و بار بیشتر از حد مجاز باید به پروازهای کارگو این شرکت تحویل شود. همچنین، مسافران کلاس تجاری (بیزینس) و اقتصادی مجاز هستند به ترتیب یک کیف‌دستی به وزن ۱۰ کیلوگرم و ۵ کیلوگرم در داخل هواپیما به همراه داشته باشند. علاوه بر این، حمل وسایلی مانند جراید، دوربین عکاسی، لپ‌تاپ، غذا و کالسکه کودک و صندلی چرخ‌دار در داخل کابین آزاد است.

مقصدهای پروازی

کشور    فرودگاه

ایران    فرودگاه بین‌المللی امام خمینی

یونان    فرودگاه بین‌المللی آتن

عراق    فرودگاه بین‌المللی بغداد

اردن    فرودگاه بین‌المللی ملکه علیا امان

لبنان    فرودگاه بین‌المللی رفیق حریری بیروت

سوریه    فرودگاه بین‌المللی باسل الاسد لاذقیه

اوکراین    

فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل (کیف)

فرودگاه کیف ژولیانی (کیف)

فرودگاه بین‌المللی خارکوف (خارکیف)

حوادث UM Air

در ۲۶ می سال ۲۰۰۳ یک فروند هواپیمای یو ام ایر که در حال جابجایی سربازان اسپانیایی بود، در نزدیکی شهر ماچکا در ترکیه (به ترکی استانبولی: Maçka) سقوط کرد. تمام ۷۵ مسافر هواپیما کشته شدند. همچنین در هنگام تحویل اجساد به خانواده‌هایشان، به دلیل عجله کردن، جسدها اشتباه تحویل داده شدند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.