| کد خبر: 160933 |

رئیس کمیسیون عمران مجلس خواستار شد:

◄ قیمت بلیت هواپیما نظارت بیش‌تری شود

محمدرضا رضایی‌ گوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بازار داغ فروش بلیت‌ها در ایام نوروز خواستار نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی شد و آن را عامل افزایش رضایت مردم دانست.

تین نیوز

محمدرضا رضایی‌ کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به بازار داغ فروش بلیت‌ها در ایام نوروز خواستار نظارت مستمر بر نحوه عملکرد شرکت‌های هواپیمایی شد و آن را عامل افزایش رضایت مردم دانست.

به گزارش خانه ملت، رضایی با اشاره به تعلیق و لغو فعالیت 17 شرکت هواپیمایی در پی تخلفات صورت گرفته، گفت: روند نظارت بر شرکت‌های هواپیمایی و ایرلاین‌ها برای جلوگیری از اجحاف در حق مردم باید مستمر باشد.

افزایش بدون ضابطه قیمت‌ها به معنی آزادسازی نرخ بلیت نیست

نماینده مردم جهرم در مجلس ، با تأکید بر اینکه موافقت مجلس با شناور شدن و آزادسازی نرخ‌ها بلیت‌ها به معنای افزایش بدون ضابطه قیمت‌ها نیست، افزود: اینکه ایرلاین اقدام به فروش بدون سقف قیمتی مشخص کند تخلف است زیرا موافقت با آزادسازی نرخ‌ها به معنای گران شدن صرف قیمت‌ها نبوده است.

رضایی بابیان اینکه آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مقدمه‌ای برای افزایش کیفیت خدمات‌دهی به مردم بوده است، گفت: متأسفانه مشاهده می‌شود که هیچ تغییری در خدمات‌دهی به مسافران صورت نگرفته و تنها شرکت‌های هواپیمایی در روزهای بحرانی و تعطیلات که بازار فروش داغ است اقدام به سوءاستفاده می‌کنند.

شرکت‌های هواپیمایی با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند

این نماینده مجلس، با تأکید بر اینکه متناسب نبودن عرضه و تقاضا عاملی برای سوءاستفاده برخی شرکت‌های هواپیمایی شده است، افزود: با کمبودهایی در که شرکت‌های هواپیمایی مشاهده می‌شود انتظار می‌رود قیمت‌ها به نحو مطلوبی به مردم ارائه شود.

او بابیان اینکه در سال‌های اخیر مطالبه برای استفاده از ناوگان هوایی بیشتر شده است، تصریح کرد: رشد تقاضا نباید به جولان دلالان در بازار فروش بلیت منجر شود.

رضایی با تأکید بر اینکه سازمان هواپیمایی کشوری باید ضمن برخورد با تخلفات شرکت‌های هواپیمایی گزارش آن را نیز به مجلس ارائه دهد، گفت: متأسفانه در این گیرودار برخی اخبار مبنی‌بر فروش بلیت‌های تقلبی نیز به گوش می‌رسد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: از سازمان هواپیمایی می‌خواهیم نظارت هر چه بیشتری بر بازار فروش بلیت هواپیما در روزهای منتهی به سال اعمال کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.