| کد خبر: 160647 |

◄ رکوردشکنی فرودگاه بمبئی

فرودگاه بین‌المللی بمبئی پرترافیک‌ترین فرودگاه تک باندی جهان محسوب می‌شود که با ثبت رکوردی جدید و کنترل 980 فرود و پرواز در 24 ساعت رکورد پیشین خود را شکست.

تین نیوز

فرودگاه بین‌المللی بمبئی پرترافیک‌ترین فرودگاه تک باندی جهان محسوب می‌شود که با ثبت رکوردی جدید و کنترل 980 فرود و پرواز در 24 ساعت رکورد پیشین خود را شکست.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روزنامه ایندیاتایمز، این فرودگاه در ماه دسامبر سال گذشته توانسته بود 974 پرواز را به زمین بنشاند.

هرچند فرودگاه بمبئی، دومین فرودگاه شلوغ هند ازنظر ترافیک هوایی (فرود و پرواز) است اما فرودگاه گاتویک انگلیس که دومین فرودگاه بزرگ این کشور محسوب می‌شود ازنظر معیارهای کارآیی، کارآمدترین فرودگاه یک‌بانده در جهان محسوب می‌شود.

با توجه به آمار سازمان همکاری فرودگاهی انگلیس، فرودگاه بمبئی به رکورد هدایت 52 پرواز در هر ساعت رسیده است.

فرودگاه بمبئی محیطی با فضای کم و زیرساخت‌های محدود فعال است، بنابراین رقابت این فرودگاه با فرودگاه‌های یک‌بانده شهرهایی مانند لندن برای افزایش پروازها بدون در نظر گرفتن واقعیت‌های زمین، چارچوب قانونی هند و عوامل انسانی امکان‌پذیر نیست.

در حال حاضر تنها یک باند این فرودگاه فعال است و اگر باند اصلی فرودگاه به هر دلیل بسته شود، ترافیک هوایی این فرودگاه کاملاً متوقف می‌شود.

در ماه سپتامبر سال گذشته پس‌ از آنکه یک پرواز شرکت هوایی اسپایس‌جت از باند خارج شد، فعالیت فرودگاه بمبئی کاملاً متوقف شد و پروازها به فرودگاه حیدرآباد ارجاع داده شد که به دلیل نبود فضای کافی در فرودگاه حیدرآباد، مسافران با مشکلات زیادی روبرو شدند.

کارشناسان بر این باورند که بومی شدن صنعت هواپیماسازی هند می‌تواند به ارتقاء عملکرد فرودگاه‌های این کشور کمک کند.

حمل‌ونقل هوایی در اقتصاد هند و افزایش رفاه اجتماعی اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه شرکت‌های هوایی اقتصادی هند بیش از 60 درصد از پروازهای این کشور را انجام می‌دهند.

هند در دو سال گذشته شاهد رشد چشمگیر صنعت حمل‌ونقل هوایی خود بوده است.

فرودگاه بین‌المللی «ایندیرا گاندی» دهلی‌نو، هم‌اکنون با ظرفیت پذیرش 40 میلیون مسافر یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جنوب آسیا است. این فرودگاه در سال 2015 به‌عنوان بیست و ششمین فرودگاه شلوغ در جهان ازنظر ترافیک مسافران شناخته‌شده است.

حمل‌ونقل هوایی پس از ریلی بیشترین تعداد مسافر را در هند جابجا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.