| کد خبر: 160533 |

یاتا اعلام کرد:

◄ گزارش «یاتا» از جهش ترافیک هوایی در سال 2017

گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) نشان‌دهنده یک رشد جهش مانند در ترافیک هوایی سال 2017 نسبت به 10 سال گذشته است.

تین نیوز

گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (IATA) نشان‌دهنده یک رشد جهش مانند در ترافیک هوایی سال 2017 نسبت به 10 سال گذشته است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از وب‌سایت travelweekly، انجمن یاتا در تشریح این آمار و ارقام اعلام کرده است که در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی مجموع تعداد کل مسافران جابجا شده در سراسر جهان به میزان ۷.۶ درصد افزایش‌یافته است این در حالی است که نرخ رشد سالانه ترافیک هوایی در ۱۰ سال اخیر، ۵.۵ درصد گزارش‌شده است؛ بنابراین به‌وضوح می‌توان دریافت که ترافیک هوایی در سال ۲۰۱۷ در مقایسه با متوسط ۱۰ سال گذشته افزایش بی‌سابقه‌ای یافته است.

شرکت‌های هواپیمایی در قاره اروپا شاهد بزرگ‌ترین رشد و افزایش در ۱۰ سال اخیر بوده‌اند چراکه ایرلاین‌های اروپایی با یک رشد ۸.۲ درصدی در ترافیک هوایی و تعداد کل مسافران جابه‌جاشده، در صدر فهرست و گزارش‌های انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی جای گرفته‌اند.

ایرلاین‌های فعال در منطقه آمریکای شمالی با یک رشد ۴.۸ درصدی در جایگاه دوم پس از شرکت‌های هواپیمایی اروپایی قرارگرفته‌اند.

ایرلاین‌های مستقر و فعال در منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه نیز با مجموع رشد ۹.۴ درصد از ترافیک هوایی در رتبه سوم این گزارش و رده‌بندی قرارگرفته‌اند.

 منطقه خاورمیانه در سال ۲۰۱۶ تحت تأثیر ممنوعیت سفر برخی از کشورهای مسلمان به ایالات‌متحده آمریکا، نتوانست سهمی از بازار پررونق توریسم و رشد ترافیک هوایی در جهان را به دست بیاورد و برخلاف سایر مناطق جهان، شاهد کاهش ترافیک هوایی و تعداد کل مسافران جابه‌جاشده در این منطقه بود و برای نخستین‌بار در ۲۰ سال گذشته، نرخ ترافیک هوایی آن به ۹.۵ درصد کاهش یافت. منطقه خاورمیانه ازلحاظ مسافری منطقه خاصی به شمار می‌رود چراکه علیرغم منطقه جغرافیای محدود، از تراکم جمعیت نسبتاً بالایی برخوردار است؛ بنابراین شرکت‌های هواپیمایی فعال در خاورمیانه در سال ۲۰۱۷ تنها ایرلاین‌هایی بودند که نسبت به سال قبل از آن ۲۰۱۶ بجای رشد، شاهد کاهش نرخ ترافیک هوایی بوده است اما این در حالی است که ظرفیت هوایی آن  ۶.۴ درصد افزایش‌یافته است.

ترافیک ایرلاین‌های فعال در قاره آفریقا نیز در سال ۲۰۱۷ یک رشد ۷.۵ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ تجربه کرده است و ظرفیت هوایی آن‌ها هم ۳.۶ درصد رشد یافته است.

یاتا در ادامه گزارش خود برآورد می‌کند که با توجه به افزایش قیمت سوخت هواپیما، انتظار می‌رود این روند رو به رشد ترافیک و ظرفیت‌های هوایی و همچنین افزایش تقاضای مسافران بین‌المللی در سال جاری ۲۰۱۸ میلادی متوقف‌شده و رو به کاهش رود.  سخنگوی یاتا در اجلاس ژانویه خود، باری دیگر تأکید کرده است که تنها دلیلی که بر روی هزینه و قیمت‌های تمام‌شده در صنایع هوایی و ایرلاین‌ها تأثیرگذار خواهد بود، مسئله افزایش روند تلاطم‌های نفت و سوخت در جهان است.

 در ادامه این گزارش همچنین عنوان‌شده است که سران و مدیران شرکت‌های هواپیمایی اکثر کشورهای جهان اعلام کرده‌اند که در سه‌ماهه چهارم و پایانی سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی سوددهی و درآمد روبه‌پیشرفتی را تجربه کرده‌اند که این رقم تقریباً دو برابر میزان آن در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۱۷ است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.