| کد خبر: 159574 |

◄ نجات «ایرباس» به دست اماراتی‌ها داوطلبانه بود یا اجباری؟

شرکت ایرباس که تولید هواپیماهای غول‌پیکر آن به علت کمبود تقاضا کاهش‌یافته بود در ماه نوامبر گذشته تلاش کرد تا خریداران جدیدی را از طریق شرکت در نمایشگاه صنایع هوایی دوبی جذب کند.

تین نیوز

هواپیمایی امارات برای نجات ایرباس A380 پیش قدم شد. آیا این کار به صورت داوطلبانه یا از روی اجبار بود؟ گمانه زنی ها بر این است که هر دو موضوع در میان بوده است.

به گزارش تین نیوز، شرکت ایرباس که تولید هواپیماهای غول پیکر آن به علت کمبود تقاضا کاهش یافته بود در ماه نوامبر گذشته تلاش کرد تا خریداران جدیدی را از طریق شرکت در نمایشگاه صنایع هوایی دوبی جذب کند، اما  حتی شرکت هواپیمایی امارات که در سال 2017 یک صد فروند ایرباس A380 خریداری کرده بود  این بار 40 فروند هواپیمای بوئینگ  787-10 سفارش داد.

18 ژانویه 2018 قراردادی به منظور خرید 36 فروند هواپیما جدید ایرباس  A380  بین شرکت ایرباس و شرکت هواپیمایی امارات به امضا رسیده. تعداد صندلی های موجود در هواپیماهای مذکور و در مدل استاندارد با سه کلاس مسافربری، بالغ بر ۵۲۵ نفر خواهد بود. در مدل هایی که تنها دارای یک کلاس اقتصادی هستند، این گنجایش تا ۸۵۳ نفر نیز بالا می رود.

با خرید سری جدید ایرباس های A380 تعداد کلی این هواپیماها در ناوگان هواپیمایی امارات به 178 فروند و به ارزش 60 میلیارد دلار خواهد رسید.

این سفارش جدید باعث خواهد شد که ایرباس برای 10 سال آینده نیز به کار خود ادامه دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.