| کد خبر: 158934 |

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان؛

بوئینگ موظف به اخذ مجوز از خزانه‌داری آمریکاست

این قرارداد 8 ماه پیش در تهران به امضا رسید و بوئینگ موظف شد در طول 9ماه فرآیند اخذ مجوز خزانه داری امریکا را انجام دهد و بیش از یک ماه به موعد مقرر مانده است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان با اشاره به امضای قرارداد این شرکت با بوئینگ برای خرید 30 هواپیمای 737 مکس یادآورشد: این قرارداد 8 ماه پیش در تهران به امضا رسید و بوئینگ موظف شد در طول 9ماه فرآیند اخذ مجوز خزانه داری امریکا را انجام دهد و بیش از یک ماه به موعد مقرر مانده است.

محمد گرجی اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد که بوئینگ در حال پیگیری اخذ این مجوز از خزانه داری امریکا است تا این قرارداد هرچه سریعتر عملیاتی شود.

گرجی افزود: در این قرارداد طرفین موافقت کردند پس از تحویل این 30 فروند هواپیمای بوئینگ 737 مکس، شرکت هواپیمایی آسمان 30 فروند دیگر (30 +30) از این هواپیماها را خریداری کند و مبلغ آن نیز در قرارداد محرمانه است.

وی با بیان این که 95 درصد ارزش این قرارداد قرار است توسط شرکت بوئینگ تامین مالی شود، گفت: شرکت آسمان 5 درصد باقی مانده آن را پرداخت خواهد کرد و اسناد این هواپیماها وثیقه تضمین منابع مالی آن در نزد بوئینگ خواهد بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه ناوگان شرکت هواپیمایی آسمان یادآورشد: طبق برنامه ریزی های انجام شده قرار است شرکت آسمان از این هواپیماها در مسیرهای داخلی و بین المللی استفاده کند و از مناسبترین هواپیماها برای پرواز به اروپای شرقی، اروپای مرکزی، آلمان، انگلیس و کشورهای آسیایی است.

گرجی اظهارداشت: هواپیماهای بوئینگ 737 مکس یکی از مناسب ترین ناوگان هوایی در پروازهای منطقه ای است و این هواپیما تا 5 ساعت می توانند در مسیرهای بین المللی پرواز کند.

به گزارش ایرنا، پیش از این مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اعلام کرده بود که اولین هواپیمای برجامی خریداری شده شرکت آسمان از بوئینگ تا 2 سال آینده وارد کشور می شود.

«ولی آذروش» یادآورشد: شرکت بوئینگ در قراردادی که با شرکت آسمان منعقد کرده، متعهد شده 30 فروند هواپیما به این شرکت تحویل دهد که اولین فروند آن که از نوع «737 مکس» است، دو سال دیگر وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون در مسیر اجرای این قرارداد، مشکلی بوجود نیامده است، گفت: شرکت بوئینگ 95 درصد ارزش این 30 فروند هواپیما را تامین مالی خواهد کرد.

آذروش افزود: در صورتی که دولتمردان آمریکایی در مسیر اجرای این قرارداد مشکلی ایجاد نکنند، آسمان علاوه بر این 30 فروند هواپیمای بوئینگ، 30 فروند دیگر را نیز از این شرکت خریداری می کند.

وی بیان کرد: مجوزهای فروش این 30 فروند هواپیمای بوئینگ از خزانه داری آمریکا در حال اخذ است و طبق قرارداد نخستین فروند آن در سال 2020 میلادی وارد ناوگان هوایی آسمان می شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.