| کد خبر: 158796 |

عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران عنوان کرد:

◄ سمت‌وسوی سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام

عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران عنوان کرد: سرمایه‌گذاران بین‌المللی از آینده حضور در ایران بسیار نگران هستند.

تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران عنوان کرد: سرمایه‌گذاران بین‌المللی از آینده حضور در ایران بسیار نگران هستند.

بهمن افتخاری در گفتگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص عدم استقبال ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام می‌گوید: استراتژی اصلی شهر فرودگاهی امام برای توسعه مناطق آزاد و منطقه ویژه ورود بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است اما برای ورود بخش خصوصی متأسفانه مشکلات بسیاری وجود دارد.

او می‌افزاید: ما برای ورود بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری تلاش‌هایی در اتاق بازرگانی، تشکل‌های مختلف، بازیگران اقتصادی که در عرصه بین‌المللی حضور دارند و مناسب حضور در شهر فرودگاهی امام هستند انجام داده‌ایم؛ اما چند مانع بزرگ بر سر راه بود.

افتخاری ضمن تأکید بر اینکه یکی از مشکلات در شهر فرودگاهی امام عدم مالکیت زمین است، می‌گوید: بنگاه‌های اقتصادی که قصد ورود به شهر فرودگاهی امام را با این مشکل روبه‌رو هستند؛ شرکت‌هایی که قصد سرمایه‌گذاری در زمین‌های شهر فرودگاهی را دارند طبیعتاً مالکیت زمین برایشان بسیار اهمیت دارد چراکه با سند آن زمین می‌توانند برای کارهای اقتصادی ازجمله اخذ تسهیلات مورداستفاده قرار بگیرد.

این کارشناس اقتصادی دومین مشکل ورود بخش خصوصی را درگیری بخش اقتصادی به مسائل سیاسی می‌داند و معتقد است: سرمایه‌گذار خارجی که می‌خواهد با شریک ایرانی‌در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام حضورداشته باشد اکنون با موانع بین‌المللی روبه‌رو است و این شرکت‌ها از آینده سرمایه‌گذاری در ایران می‌ترسند. شرکت‌هایی در این چند سال برای مذاکره آمده‌اند اما موانعی که بر سر راه انحا بوده مانع سرمایه‌گذاری انحا شده است.

او می‌افزاید: سرمایه‌گذاران بین‌المللی از اینکه بعد از سرمایه‌گذاری در ایران تحریم شوند بسیار نگرانند، چراکه پیش‌تر شرکت‌های سرمایه‌گذاری بوده‌اند که بعد امریکا آن‌ها را وارد لیست سیاه کرده و آینده آن‌ها نابودشده است و نگرانی سرمایه‌گذاری تنها مختص به شهر فرودگاهی نیست و کل کشور درگیر این موضوع است.

افتخاری در ادامه به طرح جامع شهر فرودگاهی اشاره کرد و گفت: شهر فرودگاهی امام در حال تکمیل طرح جامع است لذا امیدواریم با تکمیل آن راه ورود بخش خصوصی داخلی برای سرمایه‌گذاری باز شود و امیدوارم مدیریت جدید این شرکت بتواند با تسهیل فرآیندهای ورود بخش خصوصی شاهد توسعه شهر فرودگاهی امام و رسیده به جایگاه واقعی خود باشد.

طبق گفته او؛ اخیراً مسئولان عنوان کرده‌اند که حجم کار در شرکت شهر فرودگاهی بسیار بالا است و سه حوزه مختلف در این شرکت (فرودگاه امام-مناطق آزاد-مناطقه آزاد تجاری) به‌تنهایی نیازمند اداره مستقل است در همین راستا بنا دارند هرکدام به‌صورت شرکتی اداره شوند و به نظر بنده این موضوع این موضوع اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. طبیعتاً با تقسیم‌بندی صورت گرفته و اداره مستقل هر بخش مسئولان بهتر می‌توانند روی هر بخشی متمرکز شوند و روند کار را تسهیل کنند.

عضو هیئت‌مدیره مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران با بیان اینکه نمی‌توان بحث‌های مدیریتی در این شرکت مانع حضور سرمایه‌گذاران دانست، تصریح کرد: شهر فرودگاهی حدود 3 سال است تبدیل به شرکت شد و با تلاش‌های و فعالیت‌های محمود نویدی مدیرعامل سابق این شرکت و سپس کوروش فتاحی زیرساخت‌های مدیریتی در این شرکت به‌تازگی شکل‌گرفته است و برای رسیدن به پختگی باید وقت به مدیریت جدید وقت داد.

وی گفت: مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان ایران به‌عنوان پیشگام برای سرمایه‌گذاری در شهر فرودگاهی امام خمینی از طرف اتاق بازرگانی مأموریت پیدا کرد در همین راستا در تشکل‌های دانش‌بنیان مرتباً این سؤال مطرح می‌شود که باید اکنون چکار کنیم؟ با حکمی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی داده است قید شده است که با فناوری‌های پیشرفته در راستای اقتصاد مقاومتی در شهر فرودگاهی و توسعه در آنجا مورداستفاده قرار بگیرد در همین راستا اتاق بازرگانی کماکان آمادگی صددرصدی دارد تا با شهر فرودگاهی امام  مشارکت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.