| کد خبر: 158748 |

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد

◄ راهکار سازمان هواپیمایی برای توقف روند کاهشی پروازهای عبوری

هواپیمایی امارات اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد 500 پرواز عبوری خود را از آسمان ایران خارج کند و در همین راستا گفته می‌شود تاکنون حدوداً 130 پرواز خود را خارج کرده است که این موضوع نشانگر از دست رفتن یک‌سوم درآمدهای ناوبری هوایی کشور خواهد بود.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: این سازمان یکسری راهکارها برای کاهش اثرات منفی خروج پروازهای عبوری از آسمان ایران خواهد داشت و در همین راستا متخصصان سازمان در حال بررسی این راهکارها هستند.

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در توضیح این موضوع به خبرنگار تین‌نیوز، گفته است: در حال حاضر نمی‌توان عدد و رقم دقیقی در خصوص کاهش درآمد ناوبری هوایی ایران در خصوص خروج  پروازهای امارات از آسمان ایران اعلام کرد اما یکی از دلایل این موضوع ایمن شدن مجدد آسمان عراق بوده است.

وی در ادامه می‌گوید: در گذشته به دلیل ناامن بودن آسمان عراق، شرکت‌های هواپیمایی ناچار بودند از حریم آسمان ایران استفاده کنند اما اخیراً با توجه به اتفاقات سیاسی که در کشور عراق افتاده است آسمان این کشور امن شده و شرکت‌های هواپیمایی مانند امارات برای اینکه بتوانند مسیرهای کوتاه‌تری را انتخاب کنند به سمت آسمان عراق خواهند رفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه مسلماً شرکت‌های هواپیمایی برخی از مسیرهایی که به سمت اروپا و دیگر کشورها از آسمان عراق نزدیک‌تر باشند اقدام به خروج پروازهای خود از آسمان ایران خواهند کرد، تأکید می‌کند: ما هم در سازمان هواپیمایی کشوری یکسری راهکارها برای کاهش خروج پروازهای عبوری از آسمان ایران خواهیم داشت و در همین راستا متخصصان ما در حال بررسی این راهکارها هستند.

این مقام مسئول می‌افزاید: ایجاد مسیرهای جدید که ظرف یک سال اخیر ایجاد شده است بسیار مورد استقبال شرکت‌های هواپیمایی داخلی و خارجی قرارگرفته است و اگر بتوانیم مسیرهای مستقیم به سمت شرق و غرب ایجاد کنیم مطمئناً می‌توانیم فضای رقابتی را برای رقابت با سایر کشورهای همسایه برای خود متصور شویم.

به گفته او،  سازمان هواپیمایی پیگیر مسئله خروج پروازهای امارات از فضای آسمان کشور خواهد بود و این موضوع را شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در دستور کار خود قرار داده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    آقای عابدزاده دلسوزی میکنند، اما بلحاظ وظائف سازمانی، شرکت فرودگاههای کشور باید به موقع و قبل از ترک پروازهای امارات به فکر چاره می بود. سال 1393 کارگروه جذب و حفظ پروازهای عبوری در شرکت فرودگاهها تشکیل گردید که متاسفانه با تغییر مدیرعامل و تغییرات در سایر رده ها موضوع به فراموشی سپرده شد.