| کد خبر: 158532 |

◄ کاهش صددرصدی تلفات هوایی در سال 2017

سال گذشته میلادی ایمن‌ترین سال صنعت هوانوردی پس از 70 سال بود. در این سال هیچ مسافری در سقوط هواپیما جان خود را از دست نداد.

تین نیوز

سال گذشته میلادی ایمن‌ترین سال صنعت هوانوردی پس از 70 سال بود. در این سال هیچ مسافری در سقوط هواپیما جان خود را از دست نداد.

در سال 2017 هیچ تلفات انسانی ناشی از سوانح هوایی مربوط به هواپیماهای مسافربری و تجاری ثبت‌نشده است.

روند کاهش سوانح هوایی از سال 1992 آغاز شد و در اثر فناوری‌های جدید مورداستفاده در هواپیماها و تغییرات مثبت درروش آموزش خلبانان و مقررات هوانوردی در جهان در ربع قرن گذشته، این رکورد را به ثبت رساند.

شمار سوانح در حالی افت چشمگیر پیدا کرد که تعداد سفرهای هوایی افزایش قابل‌توجهی پیداکرده است. طبق اعلام سازمان بین‌المللی هوانوردی، حدود ۳.۷ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۶ پرواز کردند که نسبت به ۲۵ سال گذشته، بیش از سه برابر افزایش داشت.

دولت آمریکا در اکتبر تدابیر بازرسی جدیدی را برای پروازهایی که به مقصد این کشور انجام می‌شود، به اجرا گذاشت. وزارت امنیت داخلی آمریکا پیش از آن به ۹ شرکت هواپیمایی دستور داده بود حمل دستگاه‌های الکترونیکی بزرگ‌تر از یک تلفن همراه را در داخل هواپیما ممنوع کنند.

منابع هواپیمایی متعددی به NBC گفتند ایمنی پرواز بالاتر، نتیجه دهه‌ها کار رگولاتورها است. این منابع هواپیمایی همچنین به تلاش شرکت‌های هواپیمایی و سازندگان هواپیما برای کاهش سوانح اشاره کردند.

شرکت مشاوره هواپیمایی هلندی  To۷۰ و گروه شبکه ایمنی هواپیمایی هر دو اعلام کرده‌اند در سال ۲۰۱۷ هیچ مورد تلفات مسافران پروازهای تجاری وجود نداشته و ۲۰۱۷ ایمن‌ترین سال تاکنون برای سفرهای هوایی تجاری بوده است.

بنابر برآورد شرکت To۷۰، نرخ سوانح مرگ‌بار برای پروازهای مسافربری بزرگ ۰.۰۶ در هر یک‌میلیون پرواز یا یک سانحه تلفات برای هر ۱۶ میلیون پرواز بوده است. گروه شبکه ایمنی هواپیمایی نیز اعلام کرد در سال ۲۰۱۷ هیچ تلفاتی در پروازهای جت مسافربری تجاری وجود نداشته اما ۱۰ سانحه هواپیمایی مرگبار به مرگ ۴۴ سرنشین و مرگ ۳۵ نفر در زمین منجر شد که شامل هواپیماهای باری و هواپیمای توربوپراپ مسافری بوده است.

این آمار شامل ۱۲ کشته در ۳۱ دسامبر می‌شود که طی آن هواپیمای نیچر ایر سسنا چند دقیقه پس از اوج گرفتن در یک منطقه کوهستانی در کاستاریکا سقوط کرد.

در مقایسه، ۱۶ سانحه و  ۳۰۳ کشته در سال ۲۰۱۶ در میان شرکت‌های هواپیمایی وجود داشت.

مرگبارترین سانحه سال گذشته در ژانویه روی داد که یک هواپیمای باری ترکیه زمانی که تلاش داشت باوجود مه شدید در یک فرودگاه در قرقیزستان فرود آید، در روستایی نزدیک فرودگاه سقوط کرد و ۳۵ نفر درروی زمین و همه چهار سرنشین آن کشته شدند.

طبق اعلام شبکه ایمنی هواپیمایی، سال ۲۰۱۷ ازنظر شمار سوانح مرگبار و همچنین ازنظر تلفات ایمن‌ترین سال بود. طی دو دهه گذشته تلفات هواپیمایی در سراسر جهان به‌طور مستمر کاهش داشته است و در سال ۲۰۰۵، ۱۰۱۵ کشته در پروازهای مسافربری تجاری در سراسر جهان وجود داشت.

آمریکا آخرین بار در فوریه سال ۲۰۰۹ یک سانحه جت مسافربری مرگبار داشت که طی آن پرواز ۳۴۰۷ کلگان ایر فلایت از باند در کلارنس سنتر نیویورک منحرف شد و ۴۹ نفر سرنشین و یک نفر در زمین کشته شدند.

تعداد ۴۱۲ نفر در سال ۲۰۱۶ در سوانح هواپیمایی در آمریکا کشته شدند که تقریباً همه آن‌ها سوانح هواپیمایی بودند و هیچ‌یک شرکت‌های هواپیمایی مسافربری تجاری نبودند.

آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری مرگبار در جهان در نوامبر سال ۲۰۱۶ نزدیک مدلین کلمبیا روی داد و آخرین سانحه هواپیمایی مسافربری تجاری در اکتبر سال ۲۰۱۵ در مصر روی داد که بیش از ۱۰۰ کشته بر جای گذاشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.