| کد خبر: 158302 |

◄ بوئینگ 8 فروند هواپیما را فاینانس می‌کند

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تعهد بوئینگ برای فاینانس 8 فروند هواپیما خود خبر داد و گفت: 3 فروند ایرباس که فاینانس آن تقریبا نهایی شده در سال 2018 وارد کشور خواهد شد.

تین نیوز

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از تعهد بوئینگ برای فاینانس 8 فروند هواپیما خود خبر داد و گفت: 3 فروند ایرباس که فاینانس آن تقریبا نهایی شده در سال 2018 وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، اصغر فخریه کاشان در نشست خبری مراسم ورود 2 فروند هواپیمای ATR معامله خرید هواپیما در پسابرجام را کار بسیار  سخت و پیچیده‌ای عنوان کرد و گفت: دفاتر حقوقی در دنیا هستند که ایران را به مسائلی واهی هم چون دست داشتن در  11 سپتامبر متهم می‌کنند در همین راستا حدود 2 ماه گذشته این دفاتر حقوقی از مجلس آمریکا خواستند تا قرارداد با ایران را افشا کند تا به این واسطه بتوانند مسیر پولی را ردیابی و در نهایت توقیف کنند.

وی در ادامه افزود: در سال آینده میلادی 12 فروند هواپیمای باقی‌مانده ATR وارد کشور خواهد شد و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته تعدادی هواپیمای پهن‌پیکر نیز به ناوگان هما خواهد پیوست.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی نحوی تامین مالی دو فروند هواپیمای ATR جدید را از طریق بانک صنعت معدن اعلام کرد و در ادامه خاطرنشان کرد:  اقساط به صورت سه ماهه پرداخت خواهد شد و دولت تضمینی نمی‌دهد و همه تأمین مالی از  محل پرواز هواپیماهاست.

فخریه کاشان درباره نهایی شدن فاینانس هواپیمای بوئینگ اظهار داشت: همچنین خود کمپانی بوئینگ فاینانس هشت فروند هواپیما را بر عهده گرفته است و تا این لحظه بر روی فاینانس هشت فروند هواپیمای بوئینگ حساب باز کرده‌ایم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره مذاکره با دو شرکت فاینانسر برای تامین مالی هواپیماهای جدید گفت: با دو شرکت خارجی برای تامین مالی هواپیماهای جدید در حال مذاکره هستیم.

این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی رقم اقساط ایران‌ایر برای خرید هواپیماهای جدید را  اعلام نکرد و گفت که «در راستای صلاح کشور» از اعلام این رقم معذور است.

فخریه کاشان در ادامه توضیح داد: اگر ایران‌ایر قادر به پرداخت اقساط در مورد مقرر نباشد مالکیت هواپیماها از آن بانک صنعت و معدن خواهند بود.

وی تاکید کرد: کمپانی بوئینگ نیز متعهد است 8 فروند هواپیما را خود فاینانس کند و بر اساس برنامه ریزی‌ها 3 فروند ایرباس در سال 2018 ، که تقریبا فاینانس آن نهایی شده است نیز وارد کشور خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.