| کد خبر: 158298 |

درخواست رئیس کمیسیون عمران مجلس از سازمان هواپیمایی:

◄ اجازه تاسیس ایرلاین جدید را ندهید

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از تعدد ایرلاین‌ها در ایران انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر کشورهای پیش رو در صنعت هوایی حداکثر 6 ایرلاین دارند در همین راستا بنده از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست می‌کنم اجازه تأسیس شرکت جدید را ندهید.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس از تعداد زیاد ایرلاین‌ها در صنعت هوایی کشور انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر کشورهای پیش‌رو در صنعت هوایی حداکثر 6 ایرلاین دارند در همین راستا بنده از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست می‌کنم اجازه تأسیس شرکت جدید را ندهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا رضایی‌کوچی در مراسم ورود دو فروند هواپیمای ATR از همه افرادی که برای ورود این هواپیماها تلاش کردند تشکر کرد و گفت: هما به‌عنوان حامل پرچم جمهوری اسلامی ایران و برند صنعت هوایی کشور خوشبختانه روزهای خوبی را تجربه می‌کند.

وی در ادامه افزود: متوسط عمر ناوگان هوایی کشور هم‌اکنون 23 سال است و همین موضوع باعث شده تا شاهد تأخیرهای بیش‌ازحد استاندارد باشیم، کارهایی برای کاهش میزان تاخیرات از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام گرفته است اما متأسفانه میزان تاخیرات به حدی بوده که نارضایی مردم را در پی داشته است.

رضایی کوچی با تأکید بر اینکه مجلس و کمیسیون عمران ارتباط بسیار خوبی با صنعت هوایی کشور دارد و در این راستا کمکی نبوده که از مجلس درخواست شود و ما آن را اجابت نکرده باشیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 1 درصد جابه‌جایی‌ها با حمل‌ونقل هوایی کشور انجام می‌گیرد اما در چند سال اخیر شاهد تمایل بیشتری از مردم برای استفاده از حمل‌ونقل هوایی بوده ایم در همین راستا هواپیماهای ای تی آر می‌تواند بهترین گزینه برای شهرهای کوچک و مناطق کم برخوردار باشد.

رئیس کمیسیون عمران با بیان اینکه تعدادی بسیاری از نمایندگان مجلس خواستار برقرار پرواز ATR درشهرهایشان هستند و این استقبال بی‌نظیر بوده است، گفت: لازم است در اینجا یک انتقادی در خصوص تعدد ایرلاین‌ها در کشور داشته باشم؛ در حال حاضر کشورهایی که 20 برابر ایران هواپیما و بیش از 50 درصد بیشتر پرواز دارند حداکثر 6 ایرلاین دارند در همین راستا درخواست دارم اجازه تأسیس شرکت هواپیمایی جدید را ندهید.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی هم اکنون در کشور وجود دارند که تنها 2 یا 3 فروند هواپیما آن هم با سن بالا دارند که همیشه در حال نقص فنی هستند در همین راستا این شرکتها باعث افزایش نارضایتی مردم شده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.