| کد خبر: 157974 |

◄ «آسمان» چگونه 400 میلیارد تومان سود کرد؟

مدیرعامل سابق شرکت آتیه صبا چندی پیش در یادداشتی عنوان کرد: در اواخر سال ٩٤ وقتى خبر ورشکستگى کارخانه قدیمى ارج با بیش از ٥٠ سال سابقه اعلام شد خیلى از میانسال ها و سالمندانی که تولیدات آن کارخانه را به یاد داشتند این خبر برایشان باور کردنى نبود؛ همزمان با این خبر مسئولیت مدیریت هلدینگ آتیه صبا زیر مجموعه صندوق بازنشستگى در بهمن ماه ٩٤ به بنده واگذار شد.

تین نیوز

مدیرعامل سابق شرکت آتیه صبا در یادداشتی عنوان کرد: در اواخر سال ٩٤ وقتى خبر ورشکستگى کارخانه قدیمى ارج با بیش از ٥٠ سال سابقه اعلام شد خیلى از میانسال‌ها و سالمندانی که تولیدات آن کارخانه را به یاد داشتند این خبر برایشان باورکردنى نبود؛ همزمان با این خبر مسئولیت مدیریت هلدینگ آتیه‌صبا زیر مجموعه صندوق بازنشستگى در بهمن ماه ٩٤ به بنده واگذار شد. 

وی در ادامه افزود: هلدینگى بیش از ٥٠ شرکت آن همگى در حالت ورشکستگى بودند که یکى از آنها شرکت نام آشناى هواپیمایى آسمان بود که با یک بررسى اولیه متوجه شدیم این شرکت بالغ بر صدها میلیارد تومان بدهى و فقط ٨ هواپیماى قابل استفاده بیش از ٣٥٠٠ پرسنل دارد و صندوق بازنشستگى میبایستى ماهانه حداقل ١٤ میلیارد تومان حقوق پرداخت کند و ماده ١٤١ نیز چند قدمى با این شرکت فاصله داشت.

طبق گفته او، بلافاصله پس از اطلاع از عمق فاجعه با علائى مدیریت شرکت هواپیمایی آسمان با تشکیل کارگروهى به منظور بررسى وضعیت ناگوار شرکت و تبدیل آن به شرکتى درآمدساز دست به کار شدیم و تعداد هواپیماهاى زمین‌گیر این شرکت که بالغ بر ٢٠ هواپیما بودند و هر کدام به دلایلى از پرواز باز مانده بودند را شناسایی و نقاط ضعفشان را برطرف کردیم.

مدیرعامل سابق شرکت آتیه‌صبا در یادداشتی که نوآوران آن را منتشر کرده است؛ خاطرنشان کرد؛ به طور متوسط تا پایان بهمن ماه ٩٥ که بنده افتخار مدیر عاملی هلدینگ را داشتم هر سه ماه دو هواپیما به ناوگان افزوده شد که نهایتاً مجموعه هواپیماهاى شرکت هواپیمایی آسمان  به ٢١ فروند رسید و مجموعه بدهى این شرکت که بالغ بر ٧٠٠ میلیارد تومان بود را یکى پس از دیگرى با بانک‌ها و بعضاً به صورت تهاتر تسویه کردیم و این باعث شد که مجموع ٣٥٠٠ نفر پرسنل به جمع بیکاران اضافه نگردد؛ جالب اینکه یکى از هواپیمایى که جزء هواپیماهاى زمین‌گیر بود و توانستیم موتور آن را جایگزین کنیم هواپیماى ٣٤٠ بود که ریاست محترم جمهورى را در شهریور ماه سال جارى به نیویورک برد.

او می‌گوید: این روزها دیگر نه تنها به خاطر سوخت و بدهى شاهد کم شدن پروازهاى آسمان نیستیم بلکه آسمان در صدر ١٤ شرکت داخلى از نظر جابجایى مسافر قرار گرفته است و پس از برگزارى مجمع در سال ٩٥ موفق به سودآورى ٤٠٠ میلیارد تومان شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    چون اقای علایی عزیز کرده اقای روحانی و باند دولت بود، دولت قبول کرد بدهی های اسمان رو تهاتر کنه و برای هیچ ایرلاین و شرکت دیگری دولت اینکار رو نکرد!
    پس به مدیریت شما ربطی نداره، به باند بازی و لابی ربط داره!

  • ناشناس 1 0

    يا شما دروغ مي گوئيد يا آقاي ... كه اين شركت را به خاك سياه نشاند

    ضمنا شما اگر اينقدر توانايي داريد خود صندوق بازنشستگي كل كشور را از ورشكستگي نجات دهيد صندوقي كه سالانه ميليارد ها تومان زيان ظاهر شركت هاي تجاري آن هم روي گردنش است