| کد خبر: 157868 |

چرا پروازهای صبح زود، بهترین پروازها هستند؟

پرواز راحت و بی‌تاخیر و ایمن یکی از دغدغه‌های مسافرین است. اما چه زمانی بیشتر می‌توان چنین پروازهایی را تجربه کرد؟ طبق گزارشات متخصصان و تحلیل‌گران پرواز، پروازها اول صبح بهترین و بی‌تاخیرترین پروازهاست.

تین نیوز

دفعه بعدی که می‌خواهید پروازی را رزرو کنید، بهتر است یک نگاهی هم به پروازهای اول وقت بندازید و آن را جزو اولویت‌های اول سفرتان قرار دهید. شاید دل کندن از رختخواب برای رسیدن به پرواز ساعت ۶ کمی سخت باشد، ولی ارزشش را دارد. چرا که به گفته تحلیل‌گران، پروازهای اول وقت با احتمال بیشتری شما را سالم و به موقع به مقصدتان می‌رسانند.

پروازهای صبح زود به نسبت پروازهایی که در بعدازظهر یا شب انجام می‌شود احتمال تاخیر کمتری دارند. طبق گزارشات تاخیر پروازها از ساعت ۸ صبح آغاز می‌شوند و تا ساعت ۶ بعدازظهر به اوج خود می‌رسند. دلیل این تاخیرها، ترافیک‌های هوایی هستند. پروازهای صبح زود دچار تاخیر کمتری می‌شوند چرا که تمام پروازهای شب گذشته فرود آمده‌اند و ترافیک هوایی وجود ندارد. هم‌چنین احتمال رعد و برق و شرایط نامساعد جوی در صبح‌ها کمتر است و در نتیجه هواپیما کمتر به چاله‌های هوایی می‌افتد و پرواز راحت‌تر و ایمن‌تری را تجربه خواهید کرد.

امتیاز دیگر پروازهای صبح زود به دیگر پروازها این است که اغلب قیمت کمتری دارد. چون صبح زود بیدار شدن برای بیشتر مردم سخت است، این پروازها معمولا مسافر زیادی ندارد و همین کم طرفدار بودن موجب کاهش قیمت‌های پروازهای صبح زود می‌شود. ضمن اینکه کم مسافر بودن این پروازها نیز خود امتیازی دیگر برای ایمنی بیشتر سفر است.

نکته دیگری که در کلان‌شهرهایی مثل تهران حائز اهمیت است، ترافیک‌های شهری است. زمانی که پرواز اول وقت را رزرو کرده باشید و مجبور باشید صبح زود برای رسیدن به فرودگاه از خانه بیرون بزنید، کمتر در ترافیک داخل شهر می‌مانید و زودتر می‌توانید به فرودگاه برسید و دیگر نگران جا ماندن از پرواز نباشید. 

منبع:lifehacker

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.