| کد خبر: 157677 |

۴۸ میلیارد تومان؛ اعتبار لازم برای خرید فرودگاه قزوین

در جلسه شورای شهر قزوین که در تالار مردم این شهر برگزار شد مقرر شد با مهلت یک ماهه در مورد خرید و یا فسخ قرارداد خرید فرودگاه قزوین تصمیم لازم گرفته شود.

تین نیوز

در جلسه شورای شهر قزوین که در تالار مردم این شهر برگزار شد مقرر شد با مهلت یک ماهه در مورد خرید و یا فسخ قرارداد خرید فرودگاه قزوین تصمیم لازم گرفته شود.

عضو شورای شهر قزوین در این‌ باره گفت: خرید فرودگاه قزوین بیش از ۴۸ میلیارد تومان هزینه دارد که درصورت موافقت شهردار می توانیم مذاکرات آن را پیگیری کنیم.

فرج‌الله فصیحی رامندی سه‌شنبه شب در جلسه شورای شهر که در تالار مردم برگزار شد با ارائه گزارشی از روند خرید فرودگاه قزوین اظهارداشت: در دولت نهم سازمان خصوصی‌سازی برای فروش فرودگاه خدمات ویژه وارد مذاکره شد و در بودجه نیز هزینه آن پیش‌بینی شد و شهرداری برای خرید آن اعلام آمادگی کرد.

وی اضافه کرد: در مراحل اولیه ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از سوی شهرداری پرداخت شد و در کنار آن حدود ۲۰ میلیارد تومان نیز از دستگاههای دولتی طلب داشتیم که مقرر شد بخشی از هزینه خرید بابت طلب محاسبه شود.

رامندی بیان کرد: در بودجه‌های بعدی شهرداری نتوانست هزینه را واریز کند و سازمان خصوصی‌سازی ادامه قرارداد را نپذیرفت و با تغییر دولت موضوع دچار مشکل شد و وزارت جهاد کشاورزی نسبت به باز پس‌گیری فرودگاه اصرار کرد و در این قرارداد گره ایجاد شد.

وی یادآورشد: در این مرحله شهرداری قزوین حدود ۴ میلیارد تومان هم حقوق کارکنان فرودگاه را پرداخت کرده بود که برای فسخ قرارداد از سوی شهرداری مطالبه یک قطعه زمین در چهار عمران شد تا ضرر و زیان ما جبران شود که در این زمینه طرح دعوی شد.

عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: در حال حاضر با حکم صادر شده باید برای امضاء فسخ قرارداد حاضر شویم و با توجه به این که شهردار هم موافق خرید فرودگاه نیست باید موضوع را تمام شده تلقی کنیم و دنبال دریافت هزینه های خود باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت: اگر اعضا شورا در مورد خرید مجدد فرودگاه نظر مساعد دارند به نظر می‌رسد اگر هزینه خرید معادل ۴۸ میلیارد تومان از سوی شهرداری تامین شود می‌توانیم وارد مذاکره مجدد شویم و به نظر می رسد با داشتن ۱۹ میلیارد تومان اوراق مشارکت این خرید امکان‌پذیر است و شاید به مصلحت مردم هم باشد.

در این جلسه مقرر شد با مهلت یک ماهه در مورد خرید و یا فسخ قرارداد خرید فرودگاه تصمیم لازم گرفته شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.