| کد خبر: 157411 |

◄ آخوندی پاسخ داد/رفع مشکلات مالکان اراضی اطراف فرودگاه نوشهر

وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و به سوال نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رفع مشکلات و موانع فرودگاه نوشهر پاسخ گفت.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و به سوال نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رفع مشکلات و موانع فرودگاه نوشهر پاسخ گفت.

به گزارش تین‌نیوز؛ عباس آخوندی در پاسخ به احمد لاشکی گفت: موانع توسعه فرودگاه نوشهر رفع شده و دستور پیگیری آن را صادر کرده‌ام.

وی تصریح کرد: درباره فرودگاه نوشهر موضوعی است که پیگیری مکرر شده و من نیز دستور رسیدگی داده‌ام، موانع آن مرتفع شده و نامه اجرای برنامه‌ها و اقدامات مورد تائید من است و پیگیری می‌کنم تا انجام شود.

قاسم احمدی لاشکی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان سوال خود از وزیر راه و شهرسازی درباره علت عدم رفع مشکلات مالکین اراضی اطراف فرودگاه نوشهر اظهار داشت: امروز 26 آذرماه روز حمل و نقل و رانندگان نامگذاری شده است، این روز بسیار مبارک را به رانندگان عزیز و به وزیر محترم تبریک عرض می کنم.

نماینده مردم نوشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طبیعتا سوال مذکور به جهت اینکه متعلق به فرودگاه شهرستان نوشهر بوده است به عنوان سوال منطقه ای مطرح شده است و از همین رو کلیت این سوال نیز از این موضوع که بیان خواهم کرد شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: زحمت کشیده اند و دستگاه دی وی آر را برای فرودگاه آوردند و زمانی که دستگاه نصب شد اعلام کردند که مالکین اطراف اراضیشان از حیز انتفاع افتاده است و حق ساخت و ساز ندارند و بایستی غرامت آن را پرداخت کنند و مالکین که در حدود 50 نفر هستند سال های سال است گرفتار شده اند و به این در و آن در می زنند که تکلیفشان چیست.

وی ادامه داد: جناب آقای دکتر آخوندی زحمت کشیدند از همان 3 سال گذشته مکتوب اعلام کردند که حق با مردم است و این اتفاق بیفتد و تملک شود و این تملک چیز خاصی نیست و رقمش هم بالا نیست زیرا رقمش در حدود 10 تا 11 میلیارد تومان بوده است و بدیهی است برای وزارتخانه ای که چندین هزار میلیارد کار می کند این مبلغ رقمی نیست و از طرفی هم می توان با این شرایط مشکلات مردم را برطرف کرد و هم از طرف دیگر می توان اراضی فرودگاه را نیز توسعه داد.

وی ادامه داد: آقای وزیر تصمیم جدی دیشب گرفتند، نامه ای را برای اجرای دقیق این مشکل خطاب به مدیرعامل محترم فرودگاه های کشور جناب آقای مهابادی  نوشتند. 

احمدی لاشکی تصریح کرد: بر خود لازم می دانم پاسخ نامه مدیرعامل فرودگاه های کشور را به وزیر راه و شهرسازی در خصوص رفع مشکلات نوشهر را هم اکنون در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرائت کنم. نامه مذکور بدین شرح است:

جناب آقای دکتر آخوندی احتراما پیرو نامه شماره مذکور مورخ 25 آذرماه 96 به استحضار می رسانم براساس آخرین ارزیابی های کارشناسی شده قطعا یکی از دو اقدام زیر با حفظ قدرت و توان عملیاتی و حفظ ایمنی فرودگاه نوشهر ظرف مدت یک ماه انجام خواهد شد.

1- رفع کلیه محدودیت های ایجاد شده ناشی از عملیاتی شدن سامانه دی وی یوآر بر روی اراضی یاد شده

2- اقدام به تملک اراضی در حریم سامانه قرار گرفته و عملیاتی شدن سامانه عدم تملک آنان می تواند ایمنی پروازها را با مخاطره مواجه نماید.

وی ادامه داد: آقای آخوندی این نامه نیم ساعت پیش نوشته شده است در غیر این صورت بنده وقت مجلس را نیز به همین اندازه نمی گرفتم فقط می خواهم عرض کنم دکتر آخوندی عزیز موضوعی که می شود در 24 ساعت حل کرد چرا سه سال طول کشیده است.

فرودگاه نوشهر قدیمی‌ترین فرودگاه استان مازندران است که در سال ۱۳۳۲ بصورت یک باند خاکی ساخته شده و در سال ۱۳۶۲ ترمینال مسافران آن افتتاح شد.

مساحت این فرودگاه ۸۵ هکتار و طول باند آن دو هزار و صد و پنجاه ( ۲۱۵۰ ) متر است.این فرودگاه دارای جایگاه سوخت، سالن همایش و مجتمع رفاهی کارکنان شرکت فرودگاه‌های کشور است.

در حال حاضر فرودگاه نوشهر دارای پروازهای هفتگی به مشهد ، تهران ، شیراز و اهواز  است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.