| کد خبر: 157386 |

◄ تصاویر/ سفر به این کشورها، فقط از راه زمینی!

بیشتر افراد هنگامی‌که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به فکر تهیه بلیت هواپیما می‌افتند؛ اما باید بدانید که برای سفر به 6 کشور جهان امکان استفاده از هواپیما وجود ندارد چون این کشورها فرودگاه ندارند.

تین نیوز

بیشتر افراد هنگامی‌که قصد سفر به خارج از کشور را دارند به فکر تهیه بلیت هواپیما می‌افتند؛ اما باید بدانید که برای سفر به 6 کشور جهان امکان استفاده از هواپیما وجود ندارد چون این کشورها فرودگاه ندارند.

واتیکان

واتیکان

کوچک‌ترین کشور جهان، واتیکان با وسعتی معادل 0.44 کیلومترمربع و مرکز مذهب کاتولیک در جهان است که در شهر رم ایتالیا قرار دارد و به دلیل ابعاد کوچک هیچ فرودگاهی ندارد. برای درک بهتر ابعاد واتیکان بهتر است بدانید که وسعت مجموعه شهر فرودگاهی امام خمینی 140 کیلومترمربع است. برای سفر به این کشور بهتر است از فرودگاه شهر رم ایتالیا استفاده کنید.

سان‌مارینو

سان مارینو

دومین کشور فاقد فرودگاه سان‌مارینو است. این کشور با وسعت 61.2 کیلومترمربعی پنجمین کشور کوچک جهان است و در شبه‌جزیره ایتالیا قرار دارد. جمعیت این کشور کمتر از 33 هزار نفر است و قدیمی‌ترین حکومت جمهوری و قانون اساسی را دارد. قانون اساسی جمهوری سان‌مارینو در سال 1600 تصویب‌شده و تاکنون اجرا می‌شود. برای تردد به این کشور بهتر است از فرودگاه بین‎المللی فدریکو فلینی در ریمینی ایتالیا که تنها 9 مایل با این کشور فاصله دارد استفاده کنید.

موناکو

موناکو

کشور ثروتمندنشین موناکو با جمعیت 38 هزار و پانصد نفر و وسعت 1.95 کیلومترمربع دومین کشور کوچک جهان است و سومین کشور فاقد فرودگاه است. این کشور تنها با فرانسه مرز مشترک دارد و برای سفر به این کشور کوچک بهتر است از فرودگاه بین‌المللی نیس‌کوت‌دازور فرانسه استفاده شود. این فرودگاه تا موناکو تنها 25 دقیقه فاصله دارد.

لیختن‌اشتاین

لیختن اشتاین

لیختن‌اشتاین پنجمین کشور کوچک جهان و سومین کشور کوچک اروپا با 160 کیلومترمربع وسعت و 36 هزار نفر جمعیت در مرکز این قاره قرار دارد و از شرق و شمال توسط اتریش و از غرب و جنوب توسط سوئیس احاطه‌شده است. این کشور ثروتمند فاقد فرودگاه است و برای سفر به این کشور بهتر است فرودگاه بین‌المللی سنت گالن آلتنراین سوئیس که 24 مایل با این کشور فاصله دارد مورداستفاده قرار گیرد.

آندورا

آندورا

کشور دیگری هم که امکان سفر به آن با هواپیما وجود ندارد آندورا است. آندورا با مساحت ۴۶۷٫۶۳ کیلومترمربع وسعت و 85 هزار و 470 نفر جمعیت دارد. این کشور در ارتفاعات کوه‌های پیرنه قرار دارد و امکان ساخت فرودگاه در آن وجود ندارد. برای سفر به این کشور باید به فرودگاه‌های فرانسه یا اسپانیا بروید که نزدیک‌ترین فرودگاه به این کشور فرودگاه کاستابراوا خیرونا اسپانیا است.

فلسطین

فلسطین

ششمین کشور فاقد فرودگاه فلسطین است. این کشور که بخش اعظم در اشغال رژیم اشغالگر قدس است و فرودگاه‌های این کشور هم در مناطق اشغالی قرار دارد. نزدیک‌ترین فرودگاه به این کشور فرودگاه بن گوریون واقع در سرزمین‌های اشغالی است.

دیگر کشورها

جالب است که بدانید رده سوم و چهارم کوچک‌ترین کشورهای جهان نائورو و تووالو در قاره اقیانوسیه دارای فرودگاه هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.