| کد خبر: 156640 |

شرف‌بافی:

◄ مذاکرات فاینانس هواپیماهای نو، به خوبی پیش می‌رود

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» با بیان اینکه قرارمان با ایرباس سر جایش است، عنوان کرد: مذاکرات فاینانس بسیار خوب پیش می‌رود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

تین نیوز

چندی پیش یکی از خبرگزاری‌ها خبری  تحت عنوان «ایرباس هواپیماهای ایران را به حراج گذاشت» منتشر کرد. در این خبر عنوان شده بود؛ با توجه به ناتوانی ایران در تأمین فاینانسور برای خرید هواپیماهای برجامی، ایرباس نیز از چند شرکت هواپیمایی دیگر دنیا برای فرو ش هواپیماهای A-320 بازاریابی کرده و گویا هواپیماهایی که برای به فروش به ایران کاندیدا کرده بود را به تازگی به کشورهای دیگری فروخته است.

در ادامه این خبر آمده بود؛ شرکت‌های ایرآسیا (مالزی)، ایر ایندیا (هند)، اویانا برازیل (برزیل) و سعودی عربین ایرلاینز (عربستان) از جمله خریداران ایرباس های ۳۲۰ ایران هستند که به دلیل عدم تأمین مالی آنها، شرکت فرانسوی ایرباس، رجیسترهای شرکت های هواپیمایی غیر ایرانی را بر روی بدنه هواپیماها ثبت کرده است.

فرزانه شرف‌بافی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» در گفت‌وگویی کوتاهی که با خبرنگار سرویس هوایی هفته نامه حمل و نقل داشت این موضوع را از پایه و اساس تکذیب کرد.

وی با اعلام اینکه اطلاعات مطرح شده از سوی این رسانه به هیچ عنوان درست نبوده است، می‌افزاید: هواپیماهای مطرح شده تحت رجیستر «هما» نبوده‌اند و هواپیماهایی که ما با ایرباس قرارداد بسته‌ایم همچنان پابرجا هستند.

شرف‌بافی در ادامه مطلب فوق توضیح می‌دهد: متاسفانه این خبر کذب نشات گرفته از جابه‌جایی شماره‌های ساخت هواپیماهایی بود که کمپانی ایرباس برای سایر شرکت‌های هواپیمایی خارجی در نظر گرفته بود و این موضوع ارتباطی با هواپیماهای ایرباس «ایران‌ایر» نداشت.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» از ورود  تیم مذاکره‌کننده بوئینگ در آینده نزدیک به ایران خبر داد و درخصوص آخرین وضعیت جذب فاینانسر به هفته نامه حمل‌ونقل گفت: مذاکرات فاینانس بسیار خوب پیش می‌رود و مشکلی در این رابطه وجود ندارد و همان طور که در گذشته اعلام کرده‌ام برای هواپیماهایی که در آینده به دستمان خواهد رسید در شرف جذب فاینانسر هستیم.

شرف‌بافی در پاسخ به این سوال که آیا تا قبل از سال جاری شاهد ورود هواپیماهای جدید به کشور خواهیم بود؟ می‌گوید: بله، تا قبل از پایان سال به احتمال بسیار زیاد دو فروند هواپیمایATR  را تحویل خواهیم گرفت.

این مقام مسئول در هواپیمایی جمهوری اسلامی به عملکرد این شرکت در بحران زلزله کرمانشاه اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین کاری که در این مدت توسط «هما» صورت گرفت اختصاص هواپیمای باری 747 این شرکت برای یاری رساندن به مناطق زلزله‌زده بود. هواپیمای باری این شرکت بیش از 6 پرواز به فرودگاه کرمانشاه انجام داد و نزدیک به 500 تن بار توسط این هواپیما جابه‌جا شد.

طبق گفته او، خدمات هلدینگ اکثر هواپیماهایی که در فرودگاه کرمانشاه بود توسط کارکنان هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» در قسمت خدمات فرودگاهی کرمانشاه صورت گرفت و تعدادی زیادی از اقلام و کمک های مردمی خارج از کشور از طریق شرکت هواپیمایی «هما» به فرودگاه کرمانشاه منتقل شد.

شرف‌بافی گفت: همکاران بنده در «هما» با جمع کردن اقلام و هدایای خود توانستند بخش کوچکی از کمک‌رسانی را انجام دهند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.