| کد خبر: 156467 |

عضو کمیسیون عمران مجلس:

توقف پروازها بهترین راهکار غلبه بر زیاده خواهی فرودگاه نجف

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت مذاکره وزارت خارجه با فرودگاه نجف برای پایبندی به تعهدات جهت ادامه پرواز ایرلاین های ایرانی، گفت: چشم پوشی از دندان گردی طرف عراقی زیاده خواهی بیشتر آن ها را در پی دارد.

تین نیوز

عضو کمیسیون عمران مجلس، با تاکید بر ضرورت مذاکره وزارت خارجه با فرودگاه نجف برای پایبندی به تعهدات جهت ادامه پرواز ایرلاین های ایرانی، گفت: چشم پوشی از دندان گردی طرف عراقی زیاده خواهی بیشتر آن ها را در پی دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدهادی بهادری با یادآوری افزایش قیمت سوخت در فرودگاه نجف از 98 سنت به 1 دلار و 42 سنت و همچنین افزایش هزینه عوارض گمرکی مسافران از 100 هزار دینار عراقی به 150 هزار دینار، گفت: توقف پروازها برای مقابله با دندان گردی طرف عراقی بهترین تصمیم در برهه زمانی فعلی است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ادامه پروازها به نجف در شرایط فعلی به زیاده خواهی طرف عراقی منجر شده و به نفع کشور نیست، تصریح کرد: وزارت خارجه و همچنین دستگاه دیپلماسی ایران باید در این زمینه ورود کرده و اجازه این نوع زیاده خواهی ها را به طرف عراقی ندهند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ، با تاکید بر اینکه در سال های اخیر دستگاه دیپلماسی ایران در زمینه مراودات سیاسی بهترین سیاست را با همسایگان و کشورهای منطقه اتخاذ کرده است، افزود: متاسفانه ضعف مراودات اقتصادی و عملکرد کم رنگ رایزن های اقتصادی تاکنون مشکلات عدیده ای را رقم زده که زیاده خواهی فرودگاه نجف نمونه ای از این موارد است.

هرساله عواید بسیاری از زوار ایرانی عاید عراق می شود

بهادری با اشاره به سفر بیش از 2 میلیون ایرانی به عتبات عالیات در اربعین حسینی(ع)، به خبرگزاری خانه ملت گفت: در ایام مختلف زوار ایرانی 40 دلار عوارض به کشور عراق پرداخت می کنند که این میزان برای زائران بی شماری که به این کشور سفر می کنند بسیار است از این رو انتظار می رود طرف عراقی دست به زیاده خواهی نزند.

وی با تاکید بر اینکه از سر گیری پرواز ایرلاین های ایرانی به فرودگاه نجف نیازمند رایزنی و مکاتبات پی در پی است، افزود: تیم دیپلماسی کشور ما همانگونه که در بسیاری از حوزه ها توانسته فتوحات بسیار کسب کند باید در زمینه اقتصادی نیز با برگزاری نشست هایی مراودات را توسعه دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اگر طرف عراقی هزینه های سفر به عتبات عالیات را باز هم افزایش دهد سفر به عراق از سوی ایرانیان به علت ارادات آن ها به اهل بیت متوقف نخواهد شد، گفت: در این زمینه وظیفه مسئولان ایستادگی در مقابل زیاده خواهی طرف عراقی است زیرا کوتاه آمدن در مقابل دندان گردی آن ها به طور حتم باز هم با افزایش هزینه ها در سایر حوزه ها رقم خواهد خورد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.