| کد خبر: 156317 |

◄ مذاکره «هسا» برای مونتاژ «ای‌تی‌آر»

با توجه به ورود بخش عمده از هواپیماهای غیرنظامی به داخل کشور این شرکت می‌تواند در بخش پشتیبانی هواپیما کمک کند.ساخت هواپیماهای آموزشی مسافربری، طراحی و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت برخی از تجهیزات فرودگاهی و ...از جمله از توانمندی‌های این شرکت است.

تین نیوز

معاون تجارت و امور بین‌الملل سازمان صنایع هوایی ایران از مذاکره شرکت «هسا» با کمپانی «ای‌تی‌آر» برای مونتاژ این هواپیما خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شرکت «هسا» در این نوع تایپ از هواپیماها سابقه دارد بتواند با مشارکت تأمین برخی از قطعات این هواپیما را برای کشور انجام دهد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، نجفی‌پور در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران با بیان اینکه مفتخریم که در این دوره از نمایشگاه به‌صورت یکپارچه به همراه بخش خصوصی شرکت کرده‌ایم، گفت: این موضوع در چند وقت گذشته حادث نشده بود به همین جهت بخشی از توانمندی‌های صنعت هوایی کشور مغفول باقی ماند.

وی در ادامه عنوان کرد: بر اساس استراتژی که از سوی مقام وزارت دفاع به سازمان صنایع هوایی ابلاغ‌شده است، این سازمان، بخش خصوصی و شبکه تأمین‌کنندگان خود را شرکای راهبردی خود می‌داند.

معاون تجارت و امور بین‌الملل سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه امیدواریم این نمایشگاه بتواند نمایانگر توانایی‌های صنعت هوایی کشور شود، تصریح کرد: در نمایشگاه هوایی بایستی یک‌طرف آن حتما سازمان صنایع هوایی ایران باشد. بنده معتقدم اگر در نمایشگاه هوایی سازمان صنایع هوایی و فضایی ایران شرکت نکند نمی‌توان نام آن را «نمایشگاه هوایی» نامید.

وی بااشاره به اینکه استراتژی سازمان صنایع هوایی در راستای توانمندی‌های کشور برای ارائه خدمات است، گفت: ما به‌عنوان قدیمی‌ترین سازمان در صنایع هوایی کشور همواره لبه تیز تحریم‌ها به سمت ما بوده است. اگر امروز در صنعت هوایی سرپا هستیم باید به توانمندی‌های این صنعت افتخار کنیم.

نجفی‌پور خاطرنشان کرد: ما در مجموعه صنعت هوایی و هواپیماهای تجاری دو شرکت مهم تحت عنوان (هسا و صها) را داریم.  در بخش بالگردهای تجاری و در بحث طراحی و تولید دو شرکت (پنها و هسا) وظیفه آن را بر عهده دارند و در بحث هوانوردی عمومی شرکت (طراحی و ساخت هواپیمای سبک) خدمت‌رسانی می‌کند.

معاون تجارت و امور بین‌الملل سازمان صنایع هوایی با بیان اینکه این شرکت‌ها توانمندی‌های خود را (آنچه را که قابل ارائه بوده است) در این نمایشگاه آورده‌اند، تصریح کرد: شرکت صها شرکتی باسابقه بسیار قوی در منطقه است. این شرکت در تعمیر و اُورهال  بوئینگ 747 به همراه تعمیر موتورهای هواپیما و بالگردها توانمندی بسیار خوبی دارد.اورهال های انواع موتورهای صنعتی از توانمندی‌های خاص این شرکت است.

وی در ادامه به توانمندی‌های شرکت هسا اشاره کرد و افزود: با توجه به ورود بخش عمده از هواپیماهای غیرنظامی به داخل کشور این شرکت می‌تواند در بخش پشتیبانی هواپیما کمک کند.ساخت هواپیماهای آموزشی مسافربری، طراحی و ساخت انواع هواپیماهای بدون سرنشین، ساخت برخی از تجهیزات فرودگاهی و ...از جمله از توانمندی‌های این شرکت است.

نجفی‌پور با تأکید بر اینکه استفاده از توانمندی‌های این شرکتها پیشنهاد ما است، گفت: با توجه به اینکه هواپیمای ای تی آر به کشور و سابقه شرکت هسا در این نوع تایپ از هواپیماها داشتیم فکر می‌کنیم که بتوانیم با مشارکت بخشی از  تأمین برخی از قطعات این هواپیما را انجام دهیم.

وی از مونتاژ هواپیماهای ای‌تی‌آر توسط این شرکت خبر داد و گفت: جلسه‌ای را در این رابطه در کشور مربوطه خواهیم داشت.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایران دوست 1 0

    با سلام،
    1- ماموریت اصلی شرکت صها که در آن تجربه نیز دارد ، تعمیر و اورهال هواپیماست نه طراحی و ساخت. موضوع طراحی و ساخت گرچه در ماموریت شرکت سلف صها یعنی "یاشی" دیده شده بود و در آن زمان اقداماتی هم در این راستا انجام شد (مانند طراحی/ساخت هواسر یا گلایدر) ولی از آن پس نه موضوع پی گیری شد و نه آن تخصص در صها وجود دارد. تجربه صها در زمینه تعمیر پرنده های نظامی است.
    2-شرکت هسا در جایگاه به مراتب بهتری برای انجام فعالیت های مشترک در رده هواپیماهای ATR قرار دارد. این شرکت سابقه کار روی هواپیماهای توربوپراپ را دارد و بهترین گزینه برای کار مشترک است.
    3-با توجه به سوابق موجود بهتر است صها اجازه دهد هسا موضوع را دنبال نماید و در این امر دخالت نکند.

  • حسین 1 0

    زمانی که دولت سازندگی بحث ساخت هواپیما مسافربری در ایران را مطرح و پیگیری کرد ، ای‌تی‌ار در کنار انتونوف و ... یک گزینه مطرح بود اما چون ای‌تی‌ار با بومی سازی بسیار کم موافقت کرد ، در مزایده شکست خورد!
    الان شرکت هسا باید دنبال ساخت یک جت مسافری منطقه‌ای باشد و با رفع مشکل ایران۱۴۰ (با نصب موتور جدید و یا رفع مشکل موتور فعلی) ، تولید را ادامه دهد!
    میشه هواپیما جت مسافری درنیر که تولید انبوه نشد و یا سوخو ۱۰۰ را برای تولید در هسا انتخاب کرد!
    حتی تولید هواپیما باری امبرائر که موتور جت ( ساخت رولزرویس ) دارد از تولید یک ای‌تی‌ار توربوپراپ بهتر است و با تکنولوژی هواپیما های جت ما را اشنا میکند!
    وگرنه تولید ای‌تی‌ار یعنی عقب ماندگی از برنامه ای که همان دولت سازندگی نوشت و طبق آن باید در زمان دولت اصلاحات هواپیما جت مسافری در ایران تولید میشد! و هنوز متاسفانه نشده!