| کد خبر: 156208 |

حمایت از ایرلاین ها باید تداوم یابد

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است با توجه به شرایط خاصی که ایرلاین های ایرانی در طول سال های گذشته با آنها دست و پنجه نرم کرده اند، ادامه حمایت دولت از آنها موضوعی است که نمی توان از آن صرف نظر کرد.

تین نیوز

 

یک کارشناس صنعت هواپیمایی معتقد است با توجه به شرایط خاصی که ایرلاین های ایرانی در طول سال های گذشته با آنها دست و پنجه نرم کرده اند، ادامه حمایت دولت از آنها موضوعی است که نمی توان از آن صرف نظر کرد.

محمد بشارتی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تحریم های شدید اقتصادی و مقابله با ورود شرکت های هواپیمایی ایرانی به بازارهای بین المللی باعث شده این شرکت ها در برابر فشارها آسیب پذیر شوند و بخش قابل توجهی از بازارهای خود را به شرکت های منطقه واگذار کنند.

به گفته وی اگر بناست این بازار از دست رفته که به خروج سالانه چند میلیارد دلار از بازار ایران منجر می شود، تغییر کند، باید شرکت های ایرانی در شرایط خود تغییراتی جدید به وجود آورند و این موضوع جز با تداوم حمایت ها و پیگیری سیاست های کلان توسعه ای ممکن نخواهد بود.

این کارشناس صنعت هوایی با اشاره به تجربه سایر کشورهای توسعه یافته در حمایت از ایرلاین های خود، تاکید کرد: هرچند در نهایت باید شرایط بازار طوری باشد که ایرلاین ها بتوانند از وضعیت بازار و سیاست های کلان خود استفاده کنند اما در حال حاضر شرکت های ایرانی برای بازگشت به جایگاه خود نیاز به حمایت دارند و مسائلی مانند تامین ارز می تواند به آنها کمکی جدی تلقی شود.

بشارتی ادامه داد: امروز ایرلاین های ایرانی برای تقویت حضور خود در بازارهای منطقه باید با شرکت های رقابت کنند

که تعداد هواپیماهای فعال آنها به 300 فروند می رسد و این در حالی است که بسیاری از شرکت های ایرانی هنوز برای خرید هواپیماهای جدید با اما و اگرهای جدی در دریافت مجوز مواجهند و تامین منابع مالی لازم نیز یکی دیگر از ابهام های پیشروی شرکت های ایرانی است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اوضاع شرکت های ایرانی عادی شود و از نظر تعداد ناوگان و سیاست های اقتصادی به سطح  استاندارد منطقه و جهان برسند می توان انتظار داشت که این ایرلاین ها روی پای خود بیاستند اما در شرایط فعلی شاید تداوم حمایت دولت در بازارهای بین المللی و سیاست های اقتصادی داخلی تنها راه چاره برای بازگشت به عرصه ای باشد که در طول سال های گذشته از دست ایران خارج شده و برای بازپس گیری آن نیاز به تلاش برنامه ریزی جدی وجود دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    تا کی ؟