| کد خبر: 156111 |

◄ در بحث مستندسازی حوادث ضعیف عمل کردیم/ تغییر نگاه مجلس به فرودگاه‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به نقش کلیدی فرودگاه‌ها در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: کشور در بحث مستندسازی حوادث ضعیف عمل کرده است.

تین نیوز

رئیس کمیسیون عمران مجلس به نقش کلیدی فرودگاه‌ها در مدیریت بحران اشاره کرد و گفت: کشور در بحث مستندسازی حوادث ضعیف عمل کرده است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدرضا رضایی کوچی در افتتاح کارگاه فرودگاه و آمادگی در برابر بلایای طبیعی(GARD) که امروز در سالن اجتماعات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد عنوان کرد: امروزه بحث زلزله در تمام کشور مطرح است و این نشان می‌دهد کشور ما اغلب حوادث و بلایای طبیعی را تجربه کرده است.

او در ادامه عنوان کرد: کمتر حادثه و بلایای طبیعی در جهان است که ما تجربه نکرده باشیم و که در راستای آن مردم عزیزان بسیاری را از دست داده‌اند به همین جهت ما باید آمادگی  کشور را در مدیریت بحران بالا ببریم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه ما معمولا در مستندسازی حوادث ضعیف عمل کرده‌ایم، ابراز داشت: زمانی که یک حادثه‌ای برای کشور رخ می‌دهد و ما از آن تجربه کسب می کنیم کمتر به مستندسازی اهمیت می‌دهیم تا به عنوان تجربه قابل استناد برای مدیران بعدی مورد استفاده قرار بگیرد. بنده در حادثه پلاسکو نیز این تقاضا را داشتم این در حالی است که در خصوص حادثه پلاسکو این تجربه دوم ما بود؛  در حادثه اول به دلیل اینکه مستندسازی نکرده بودیم تماما در حال آزمون وخطا بودیم.

رضایی با بیان اینکه در حادثه زلزله بم مستندسازی خوبی صورت گرفت که در راستای آن برای حادثه اخیر کرمانشاه کارساز بود، بیان کرد: در بحث حمل ونقل هوایی در راستای تجربه ای که از فرودگاه بم کسب کرده شده بود توانستیم در فرودگاه کرمانشاه مدیریت بحران بهتری داشته باشیم.

طبق گفته او، ما در تهران  مسئولیت مدیریت بحران را به شهرداری تهران داده‌ایم؛ شهردار تهران طبق قانون رئیس مدیریت بحران شهر تهران است. این زمانی میتواند موثر باشد که مدیریت واحد شهری هم داشته باشیم بدان معنا که دستگاههایی که در مدیریت بحران دخیل هستند باید تحت مدیریت رئیس مدیریت بحران تهران باشند این در حالی است که اکنون نیروی انتظامی، پلیس، هلال احمر و .... تحت مدیریت ستاد بحران نیست. با توجه به اینکه آسیب پذیری در شهر تهران بالا است باید به این مسئله توجه شود در غیر این صورت اگر زمانی در تهران حادثه ای رخ دهد دچار مشکل بسیاری خواهیم شد.

این عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه نقش فرودگاه‌ها در مدیریت بحران بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: فرودگاه‌ها در بحث امداد و نجات بسیار نقش کلیدی دارند و در همان لحظات اولیه حادثه که بایستی امکانات و نیروی انسانی اعزام شود تنها با حمل ونقل هوایی و فرودگاهی انجام خواهد گرفت به همین جهت کسی نمی تواند نقش فرودگاه‌ها را انکار کند.

رضایی کوچی، خاطرنشان کرد: باید فرودگاه‌های کشور فعال شود این در حالی است که ما در 55 نقطه کشور فرودگاه داریم و این فرودگاه‌ها هستندکه می‌توانند در مواقع بحران کمک کنند. حدود 500 میلیارد تومان در سال جاری پروژه عمرانی در فرودگاههای کشور داریم که این رقم به نسبت گذشته عدد قابل توجهی است که نشان از تغییر نگاه مجلس، دولت، وزارت راه و شهرسازی و ... به فرودگاه‌ها دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.