| کد خبر: 155910 |

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

◄ 7 فرودگاه ایران در میان 14 فرودگاه برتر خاورمیانه

صبح امروز در محل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، نشست خبری با حضور رحمت ا.. مه‌آبادی رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

تین نیوز

صبح امروز در محل فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، نشست خبری با حضور رحمت الله مه‌آبادی رییس هیئت‌‌مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

مه‌آبادی در ابتدای این نشست خبری به بحران اسفناک زلزله اخیر در غرب کشور اشاره کرد و گفت: از صبح دوشنبه (21 آبان) یعنی روز بعد از وقوع زلزله تا روز سه‌شنبه یعنی دیروز 882 پرواز انجام شده است.

وی در ادامه گفت: پس از زلزله کرمانشاه، ستاد بحران هر دو استان (کرمانشاه و تهران) در محل فرودگاه مهرآباد تشکیل شد و در همین فرودگاه رمپ اختصاصی ایجاد کردیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها افزود: فرودگاه مهرآباد و کرمانشاه بیش از 6.5 برابر ظرفیت پذیرش داشته‌اند و بنده وظیفه‌دارم از همکارانم در هردو فرودگاه قدردانی کنم.

این مقام مسئول با اظهارنظر درباره اینکه صنعت حمل‌ونقل هوایی با یک رشد خیره‌کننده و تحولات سریع مواجه شده است، گفت: تحولات به‌قدری بزرگ است که صاحبان و دست‌اندرکاران بین‌المللی صنعت هوایی را به واکنش واداشته است.

رحمت‌الله مه‌آبادی به آمار یک موسسه بین‌المللی «گروه تحلیلی اینک»(I.N.K) اشاره کرد و افزود: در این آمار، عملکرد حمل‌ونقل هوایی دو منطقه قابل رشد خاورمیانه و افریقا مورد بررسی قرار گرفته است. این در حالی است که خاورمیانه در حال ربودن گوی سبقت از 5 قاره جهان است و در حال حاضر رشد منطقه خاورمیانه در جابه‌جایی مسافر 9/4 درصد بوده است.

مه‌آبادی با اعلام اینکه بررسی صورت‌ گرفته توسط این موسسه، 292 فرودگاه را در برگرفته، گفت: 8 فرودگاه ایران از میان این 292 فرودگاه در آمار اعزام و پذیرش مسافر جزو 50 فرودگاه برتر قرار گرفته‌اند.

طبق سخنان مه‌آبادی، بر اساس این آمار، 7 فرودگاه ایران از نظر اعزام و پذیرش جزو 14 فرودگاه برتر قرار گرفته‌اند و رتبه اول تا ششم و همچنین رتبه نهم متعلق به فرودگاه‌های ایران از نظر اعزام و پذیرش است و این آمار تقریباً در نشست‌وبرخاست صدق می‌کند.

او افزود: در سه شاخص مهم، ایران در رتبه چهارم قرارگرفته که باید توجه داشت تحولات صنعت حمل‌ونقل هوایی در خاورمیانه بسیار سریع است.

مه‌آبادی ادامه داد: چهار برنامه در محور اصلی کار ما قرار دارد که تمرکز بر توسعه ایمنی، اولویت دادن به توسعه، رفع گلوگاه‌های خدمت‌رسانی و توجه به عدالت جغرافیایی در مناطق محروم و کم‌برخوردار چهار محور اصلی شرکت فرودگاه‌ها از جمله آنها هستند.

این مقام مسئول در شرکت فرودگاه‌ها همچنین با اعلام این‌که دو فرودگاه سقز و گناباد در حال ساخت هستند، عنوان کرد: در فرودگاه کرمانشاه 80میلیارد تومان برای پروژه باند فرودگاهی اعتبار تخصیص داده‌ایم و در راستای آن برای سال 97، فقط برای زیرساخت‌هایی که برای خدمت‌رسانی به مسافر است، حدود 800 میلیارد تومان بودجه اختصاص داده شده که در آینده نزدیک شاهد تحولاتی بزرگی در این بخش خواهیم بود.

مه‌آبادی با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، اصفهان تنها کلان‌شهری است که تمام شاخصه‌های شهرنشینی را در خود دارد و ایشان اصفهان را تبلوری از مدیریت ایران‌شهری می‌داند؛ به همین جهت هم شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران فرودگاه اصفهان را در کانون توجه قرار داده است و فرودگاهی به‌مانند فرودگاه شهید بهشتی باید به‌عنوان «هاب» توسعه هوایی و گردشگری موردتوجه قرار بگیرد.

مه آبادی در انتها بابیان این‌که «12 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فرودگاه اصفهان اختصاص داده‌ایم» عنوان کرد: ترمینال جدید خارجی و C.I.P این فرودگاه هم‌اکنون در حال ساخت است و  این در حالی است که ما در این فرودگاه برای توسعه، محدویت شدید اراضی داشتیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی. ر 0 0

    با سلام لطفا از ایشان بپرسید منظورشان از ظرفیت کدام است؟ ظرفیت ترمینال؟ ظرفیت اپرون؟ ظرفیت باند؟ ظرفیت TMA؟ و...
    لطفا شنونده را آگاه نمایید که که ایشان کدام استانداردها را زیرپا گذاشتند و عدد نجومی شش ونیم برابر ظرفیت را اعلام می‌کنند. انسان غصه اش می‌گیرد که چه بر سر کشور ما آمده که یک مسئول اینگونه شعار میدهد.
    شما بعنوان رسانه ای که این مطلب را آورده ای شرافتا و وجدانا مسئول هستید تا موضوع را واکاوی و بنده و امثال بنده را مطلع نمایید. باسپاس. ع.ر

  • ناشناس 0 0

    انسان از مصاحبه ایشان روده بر میشود. آقای مه آبادی نمیداند که به لطف توسعه همه جانبه امارات و پشت سر آن قطر ، چند سال است که خاورمیانه بیشترین رشد را دارد و من متعجبم که رسانه و خبرنگاران اطلاعات درست ندارند و از داخل صنعت هم متاسفانه کسی به آمار اشتباه و مصاحبه های هیجانی ایشان توجه نمیکند. لطفا تین نیوز عزیز به خبرنگارتان بگویید کمی مطالعه کند و پرسشگر باشد.