| کد خبر: 154522 |

◄ حقایقی درباره هواپیما که شاید نمی‌دانستید

بیش از یک قرن از اختراع نسل‌های اولیه هواپیما می‌گذرد و در این مدت، سفرهای هوایی، جزو پرطرفدارترین شیوه‌های حمل‌ونقلی بوده‌اند.

تین نیوز

بیش از یک قرن از اختراع نسل‌های اولیه هواپیما می‌گذرد و در این مدت، سفرهای هوایی، جزو پرطرفدارترین شیوه‌های حمل‌ونقلی بوده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، ارویل و ویلبر رایت کسانی بودند که اولین هواپیمای قابل‌کنترل موتوردار و سنگین‌تر از هوا  را ساختند و گام مهمی در تحقق رؤیای پرواز بشر برداشتند. 

1200_392

هواپیمای مسافری

 در سال 1926 اولین نسل از هواپیمای مسافربری که در آن صندلی،پنجره‌ها و پرده‌هایی برای مسافران وجود داشت به خطوط هوایی وارد شد.

photo_2017-11-12_14-02-25

 

خلبانان زن

زنان سعودی تاکنون بارها به دلیل رانندگی در سطح شهر بازداشت‌شده‌اند؛ اما باوجود محدودیت رانندگی زنان در عربستان سعودی ، این کشور چنین نگرش عجیبی در خصوص خلبانی زنان ندارد و زنان عربستان همیشه اجازه خلبانی داشته‌اند.

882925c7-3da5-4614-8057-62ef6a997881

 

فرست کلاس هواپیما

گفته می‌شود ناامن‌ترین قسمت هواپیما بخش «فرست‌کلاس» است. در هر موقعیت اضطراری و یا سقوط هواپیما کسانی که در قسمت فرست کلاس هواپیما هستند کمترین شانس برای نجات دارند.

cathay-pacific.

 

نظافت در هواپیما

باکتری‌ «ای‌کولا» از شایع‌ترین باکتری و ویروس‌هایی است که در هواپیما است و تا 96 ساعت در محیط هواپیما زنده می‌مانند اما میزها و دسته صندلی هواپیما یک‌بار در روز تمیز می‌شوند.

Aircraft-Cleaning-Companies

 

خلبان‌ها در طول پرواز می‌خوابند

باورش سخت است اما در تستی که از خلبان‌های نروژ و سویس و انگلیس گرفته‌شده است 40 درصد آن‌ها اعتراف کرده‌اند که حداقل یک‌بار در طول پرواز خواب بوده‌اند و 20 درصد اعتراف کرده‌اند که در طول پرواز کمک‌خلبان‌ها هم خواب بوده‌اند.

1772611

 

جلیقه  نجات در هواپیما

در چند سال اخیر دزدی جلیقه نجات خیلی زیاد شده است پس در هر پرواز جلیقه نجات زیر صندلی را چک کنید و از بودن جلیقه نجات مطمئن شوید.

760-50-lifejackets

 

امنیت مهماندارها

برای امنیت بیشتر مهماندارها صندلی استراحت مهماندارها در عقب هواپیما قرار دارد که جهت آن‌ها برعکس است.

11

 

دستشویی‌ها کثیف‌ترین بخش هواپیما نیستند

با فرود آمدن هواپیما مخزن توالت آن خالی می‌شود. این کار حدود ١٠ دقیقه طول می‌کشد، بدین ترتیب که مسئول آن پمپی به هواپیما وصل کرده و سپس با ایجاد خلأ مخزن تخلیه می‌شود.توالت هواپیما می‌تواند با استفاده از نور فرابنفش ۹۹.۹ درصد از میکروب‌ها را در عرض چند ثانیه پس از خروج هر فرد از بین ببرد.

5128cb0c-3e6b-4473-a8b5-bd476b4e7407

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.