| کد خبر: 153163 |

معاون وزیر راه و شهرسازی:

◄ ایرلاین‌ها خود را با حذف «ارز مبادلاتی» تطبیق دهند

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حذف ارز مبادلاتی به ایرلاین گفت: شرکت‌های هواپیمایی بایستی خود را با این شرایط تطبیق دهند.

تین نیوز

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص حذف ارائه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها گفت: شرکت‌های هواپیمایی بایستی خود را با این شرایط تطبیق دهند.

از چندی پیش بانک مرکزی بازنگری در مجموعه مقررات ارزی را در دستور کار خود قرار داد و طی تغییراتی اختصاص ارز مبادله‌ای به برخی از بخش‌ها را متوقف کرد در همین راستا ارائه ارز مبادلاتی به ایرلاین‌ها نیز حذف شد.

علی عابدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص اینکه «آیا حذف ارز مبادلاتی باعث کاهش پروازهای بین‌المللی خواهد شد؟» توضیح داد: تصمیم دولت مبنی بر حذف ارائه ارز مبادلاتی به شرکت‌های هواپیمایی باعث کاهش پروازهای بین‌المللی نخواهد شد چرا که پروازهای خارجی سال‌هاست که آزاد است و مسافران بر مبنای ارز آزاد بلیت خریداری می‌کنند.

وی در ادامه افزود: نرخ ارز مبادلاتی در 20 تا 30 سال اخیر به دفعات تغییر پیدا کرده است و شرکت‌های هواپیمایی خود را با این موضوع هماهنگ کرده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: اگر تصمیم دولت ابلاغ شود بایستی شرکت‌های هواپیمایی خود را با این شرایط جدید تطبیق دهند.

در حالی معاون سازمان هواپیمایی کشوری از هماهنگ شدن ایرلاین‌ها با شرایط موجود سخن می‌گوید که چندی پیش دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره عنوان کرده بود: تامین نشدن ارز از سوی بانک مرکزی به مراجعه ایرلاین ها به بازار آزاد منجر خواهد شد و در شرایطی که نرخ دلار، به عنوان ارز پیشرو بازار، در کانال ۴۰۰۰ تومان قرار دارد، قطعا ورود ایرلاین‌ها به این بازار می‌تواند به افزایش تقاضا و حتی بالا رفتن قیمت ارز از یک سو و افزایش قیمت خدمات هوایی از سوی دیگر منجر شود.

او گفته است؛ ایرلاین‌ها در طول سال‌های گذشته با درک دقیق شرایط دولت، هیچ تقاضای نامعقولی نداشته‌اند. اما در حال حاضر تامین ارز مبادلاتی برای عبور از هزینه‌های ثابت و همچنین تقاضا برای انجام مذاکرات دیپلماتیک با فرودگاه نجف برای کاهش هزینه سوخت‌رسانی دو دغدغه جدی است که اگر به آن رسیدگی نشود، شاید ادامه فعالیت برخی شرکت‌های داخلی با مشکلاتی روبرو شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.