| کد خبر: 153009 |

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها:

◄ می‌خواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایت‌چک بفروشند

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایت‌چک» به شرکت فرودگاه‌ها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.

تین نیوز

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایت‌چک» به شرکت فرودگاه‌ها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.

سیداحمد مومنی‌رخ در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز در خصوص شکایت فردی که مدعی خرید گران هواپیمای فلایت‌چک توسط شرکت‌ فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران است، عنوان کرد: می‌خواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایت‌چک به ایران بفروشند.

وی در همین رابطه ادامه داد: هواپیمای تفریحی که قصد فروش آن را به شرکت فرودگاه‌ها داشتند به هیچ عنوان مناسب وارسی پرواز نیست و برد پرواز این هواپیما 2 هزار و 300 کیلومتر است در حالی که هواپیمای فلایت‌چک بیچ‌کرافت تا 3 هزار 500 کیلومتر می‌تواند پرواز کند.

photo_2017-10-31_11-24-11

مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با توضیح اینکه تعداد کریدورهای ایران بسیار زیاد است و گاهی اوقات هواپیمای فلایت‌چک (EP-BAA) تا 6 ساعت بایستی در فضای آسمان ایران پرواز کند بنابراین نیاز به سوخت‌گیری ندارد، ابراز کرد: هیچ کشوری در دنیا برای وارسی پروازی از این نمونه هواپیما لوکس تفریحی استفاده نمی‌کند و حداکثر استفاده آن برای ایرتاکسی است.

به گزارش تین‌نیوز، این هواپیما به علت قدرت پایین موتورها و مجهز نبودن به سیستم هشداردهنده کافی قابلیت پرواز معمول فلایت‌چک را در نزدیکی موانع و کوه‌ها ندارد.

photo_2017-10-31_11-24-23

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م.م 0 0

    ضمن تشکر اززحمات مهندس مومنی رخ در خصوص فلایت چک کاملا صحبتهای ایشان و بررسی هایشان مورد تایید صنعت و کارشناسان و بازرسان است.خداقوت