مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها:
◄ میخواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایتچک بفروشند
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایتچک» به شرکت فرودگاهها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اظهار داشت: هواپیمای پیشنهادی «فلایتچک» به شرکت فرودگاهها به هیچ عنوان توان عملیات بازرسی و وارسی پروازی را نداشت.
سیداحمد مومنیرخ در گفتوگو با خبرنگار تیننیوز در خصوص شکایت فردی که مدعی خرید گران هواپیمای فلایتچک توسط شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران است، عنوان کرد: میخواستند هواپیمای تفریحی را به جای فلایتچک به ایران بفروشند.
وی در همین رابطه ادامه داد: هواپیمای تفریحی که قصد فروش آن را به شرکت فرودگاهها داشتند به هیچ عنوان مناسب وارسی پرواز نیست و برد پرواز این هواپیما 2 هزار و 300 کیلومتر است در حالی که هواپیمای فلایتچک بیچکرافت تا 3 هزار 500 کیلومتر میتواند پرواز کند.
مشاور عالی مدیرعامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با توضیح اینکه تعداد کریدورهای ایران بسیار زیاد است و گاهی اوقات هواپیمای فلایتچک (EP-BAA) تا 6 ساعت بایستی در فضای آسمان ایران پرواز کند بنابراین نیاز به سوختگیری ندارد، ابراز کرد: هیچ کشوری در دنیا برای وارسی پروازی از این نمونه هواپیما لوکس تفریحی استفاده نمیکند و حداکثر استفاده آن برای ایرتاکسی است.
به گزارش تیننیوز، این هواپیما به علت قدرت پایین موتورها و مجهز نبودن به سیستم هشداردهنده کافی قابلیت پرواز معمول فلایتچک را در نزدیکی موانع و کوهها ندارد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.