| کد خبر: 152384 |

◄ قاب تلخ: زخم یادگاری بر بدنه هواپیما + عکس

مدتی است که عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی از مسافران اقدام به خراب کردن و نوشتن یادگاری بر روی صندلی هواپیماها به ویژه هواپیماهای «نو» می‌‌‌کنند که به تازگی و پس از جنجال‌های بسیار وارد کشور شده است. اقدامی که نه‌فقط موجب زیان به اموال ملی و خسارت زدن به آن می‌شود بلکه نشان از ضعف فرهنگی میان مسافران حمل‌ونقل هوایی دارد.

تین نیوز

مدتی است که عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر می‌شود مبنی بر اینکه تعدادی از مسافران اقدام به خراب کردن و نوشتن یادگاری بر روی صندلی هواپیماها به ویژه هواپیماهای «نو»  می‌‌‌کنند که به تازگی و پس از جنجال‌های بسیار وارد کشور شده است. اقدامی که نه‌فقط موجب زیان به اموال ملی و خسارت زدن به آن می‌شود بلکه نشان از ضعف فرهنگی میان مسافران حمل‌ونقل هوایی دارد.

به گزارش تین‌نیوز، در یکی از عکس‌ها، دیده شد که حتی  یکی از مسافران، مانیتور مقابل صندلی‌ خود را کهه قرار است در پروازهای طولانی‌مدت، مسافران را سرگرم کند، سوراخ کرده و داخل آن سُس ریخته است. حال در این روزها، عکسی دیگری منتشر شده که فرهنگ نامناسب استفاده از وسائل عمومی حمل‌ونقل را حتی در بالاترین و گران‌ترین سطح آن یعنی هواپیما با تلخی به  رخ می‌کشد. در این عکس یک مسافر بر روی صندلی نام خود را با ماژیک نوشته است. دیدن این عکس‌ها کام خیلی‌ها را تلخ خواهد کرد و شاید این مسافران ندانند که این هواپیما با چه مراحل سخت و پیچیده‌ای برای توسعه ناوگان حمل‌ونقل هوایی وارد کشور شده‌اند.

این در حالی است که طبق قوانین سفت و سخت موجود، ضابط قضایی امکان پیگرد قانونی مسببان چنین کاری را دارد. چنان‌که  در ماده 677 قانون مجازات اسلامی نیز آمده است: «هر کس عمداً اشیای منقول یا غیرمنقول متعلق به دیگری را تخریب نماید یا به هر نحو کلا یا بعضاً تلف نماید و یا از کار اندازد به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.»

 

photo_2017-10-25_14-56-27

45436_432

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.