| کد خبر: 152194 |

پرواز بجنورد - تهران گران ترین بلیت سفر هوایی کشور

سیدمهدی رزاز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت هر بلیت به طور میانگین 2 میلیون و 800 هزار تا سه میلیون و 500 هزار ریال است و در مجموع پایین تر از 2 میلیون و 500 هزار ریال نبوده است.

تین نیوز

    مدیر فرودگاه بجنورد گفت: بلیت هایی که توسط 2 شرکت هواپیمایی در این استان فروخته می شود گران ترین بیلت ها در میان شرکت های هواپیمایی کشور است.

سیدمهدی رزاز روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: قیمت هر بلیت به طور میانگین 2 میلیون و 800 هزار تا سه میلیون و 500 هزار ریال است و در مجموع پایین تر از 2 میلیون و 500 هزار ریال نبوده است.

وی انحصاری بودن خدمات شرکت های هواپیمایی را علت بالا بودن قیمت پروازها عنوان کرد و گفت: این شرکت ها رقیبی برای خدمات خود در استان ندارند و در این بازار انحصاری با بالاترین قیمت در میان فرودگاه های کشور خدمات رسانی می کنند.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان و ماهان در این فرودگاه انحصاری است و ایرلاین دیگر نیست که در این عرصه وارد رقابت شده باشد.

وی تصریح کرد: سازمان هواپیمایی کشور، کفی را برای قیمت خدمات شرکت های هواپیمایی تعریف کرده و سقفی برای آن تعیین نکرده و دست شرکت را برای تعیین سقف باز گذشته است.

مدیر فرودگاه بجنورد افزود: شرکت های هواپیمایی در فصل های مختلف بسته به کم و یا زیاد بودن مسافر، از شناور بودن قیمت ها استفاده کرده و بالاترین قیمت را تعیین و خدمات رسانی می کنند.

وی با بیان اینکه چارتری شدن پروازها به کاهش قیمت ها کمک می کند گفت: بخش خصوصی برای چارتر کردن پروازها وارد عرصه شود اما چنین اقبال در این استان نبوده است و بخش خصوصی تاکنون وارد عرصه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با رایزنی انجام شده با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مقرر شد تا در قالب کمک به یک نهاد غیردولتی ، برای چارتر کردن پروازها اقدام شود.

وی تصریح کرد: فرودگاه بجنورد به خاطر مشکلاتی که دارد کنسلی پروازها در فصل زمستان زیاد است و از این رو اقبال بخش خصوصی نیز برای چارتر کردن پروازها کم است.

رزاز افزود: پروازهای زمستانی در فرودگاه بجنورد در هاله ای از ابهام است و بخش خصوصی به دنبال سود است و سرمایه گذار ریسک نمی کند در فرودگاهی مثل بجنورد که شرایط متفاوت دارد سرمایه گذاری کند.

2 شرکت هواپیمایی آسمان و ماهان در 6 روز هفته در فرودگاه بجنورد پرواز دارند. 

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.