| کد خبر: 151150 |

کارشناس صنعت هوایی مطرح کرد؛

◄ کاهش کنترل سازمان هوایپمایی با افزایش تایپ هواپیما

با افزایش تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی، کنترل سازمان هواپیمایی کشوری به روی ایرلاین‌ها کاسته خواهد شد.

تین نیوز

کارشناس صنعت هوایی می گوید: با افزایش تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی، کنترل سازمان هواپیمایی کشوری به روی ایرلاین‌ها کاسته خواهد شد.

اصغر فرشباف در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در خصوص محدودیت تنوع تایپ هواپیما توسط سازمان هواپیمایی می‌گوید: سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان ناظر صنعت هوانوردی و بازوی حاکمیتی بایستی در راستای منافع ملی به این قضیه ورود کند.

وی در همین رابطه ادامه داد: مسئله محدود کردن تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌های بزرگ دنیا به دلیل مزیت‌های بسیار مهم آن کاملاً مورد توجه قرار گرفته است.

این کارشناس صنعت هوایی با بیان این‌که در حال حاضر مهم‌ترین مشکل و دغدغه شرکت‌های هواپیمایی وضعیت نامناسب اقتصادی است که توجه به کاهش تایپ هواپیما در این شرکت‌ها بسیار توجیه اقتصادی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: با افزایش تنوع تایپ هواپیما در شرکت‌های هواپیمایی، کنترل سازمان هواپیمایی کشوری به روی ایرلاین‌ها کاسته خواهد شد و در نهایت ایمنی به خطر خواهد افتاد.

فرشباف در توضیح این‌که برخی معتقدند نباید سازمان هواپیمایی کشوری به این مسئله ورود کند، گفت: سازمان هواپیمایی کشوری مسئول حفظ منافع ملی کشور است و بخش خصوصی تنها در چارچوب قوانین ملی کشور می‌تواند حرکت کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.