| کد خبر: 150750 |

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی پروازهای خارجی در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان از رشد ۱۳ درصدی پروازهای خارجی در این فرودگاه در شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان از رشد ۱۳ درصدی پروازهای خارجی در این فرودگاه در شهریور امسال در مقایسه با شهریور سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ' حسن امجدی ' در حاشیه بازدید وزیر راه و شهرسازی از طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان در جمع خبرنگاران گفت: شهریور امسال ۴۵۵ پرواز خارجی در این فرودگاه انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد پروازهای خارجی در شهریور امسال در مقایسه با یک ماه گذشته آن ( مرداد ۹۶) نیز ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه فرودگاه اصفهان از نظر پروازهای خارجی، سومین فرودگاه در کشور پس از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران و مشهد و پنجمین فرودگاه در پروازهای داخلی است، افزود: سال گذشته در مجموع ۱۹ هزار و ۷۴ پرواز مسافری در این فرودگاه انجام شد که نسبت به سال ۹۴ حدود ۲۰.۵ درصد رشد داشته است.

امجدی با تاکید بر اینکه تقاضاهای زیادی برای پرواز به اصفهان وجود دارد اظهار امیدواری کرد که با برطرف شدن محدودیت های موجود در بازه زمانی کمتر از سه سال، آمار پذیرش مسافران در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان ۲ برابر شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان در ۲ زمینه در دست پیگیری است، گفت: در طرح بلند مدت، موضوع تملک زمین های مورد نیاز برای سرمایه گذاری شرکت فرانسوی 'وینسی' دنبال می شود و در طرح های کوتاه مدت، بر اساس آنچه که در فرودگاه موجود است اقدام می شود.

مدیر کل فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان افزود: موضوع تملک زمین ها از یک سال گذشته با تلاش مجموعه مدیریت استان، نمایندگان مجلس، شرکت فرودگاه های کشور و ارتش با جدیت پیگیری و قرار شده است که ۴۰۰ هکتار از ۷۰۰ هکتار از زمین های مجاور تحویل فرودگاه اصفهان شود.

وی اظهار امیدواری کرد که این اتفاق در آینده نزدیک رخ دهد تا مقدمه سرمایه گذاری شرکت وینسی فرانسه نیز فراهم شود.

وی میزان سرمایه گذاری خارجی در طرح توسعه فرودگاه اصفهان را ۱۲۰ میلیون دلار اعلام و اظهار کرد: در مرحله نخست این طرح یک ترمینال جدید به مساحت ۲۵ هزار متر مربع احداث شده و در مراحل بعدی فضای ترمینال پروازها به ۳۵ هزار متر مربع گسترش یافته و جایگاه تشریفات خصوصی (CIP) و پارکینگ احداث می شود.

امجدی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان یکی از سه وعده انتخاباتی رییس جمهوری در سفر به اصفهان بود، تصریح کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در قالب اقتصاد مقاومتی وارد این موضوع شده و بخشی از هزینه های تملک زمین های مورد نیاز برای اجرای این طرح را پوشش می دهد.

وی همچنین طرح توسعه ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان را یکی از برنامه های کوتاه مدت این فرودگاه بر اساس منابع موجود اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح با اعتبار ۲۰۳ میلیارد ریال، فضای ترمینال پروازهای خارجی از ۶ هزار به ۱۵ هزار متر مربع افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح از مرداد سالجاری آغاز شده و پیش بینی اولیه برای اجرای آن ۱۵ ماه است، افزود: جایگاه تشریفات خصوصی و موتورخانه نیز در قالب این طرح ایجاد می شود.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۱۰ جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

وزیر راه و شهرسازی بعدازظهر چهارشنبه وارد اصفهان شد و در یک سفر سه روزه از برخی طرح های عمرانی استان اصفهان بازدید و در افتتاح برخی دیگر شرکت می کند.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.