| کد خبر: 150645 |

مقاصد پروازی ATR مشخص شد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، از اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس و پرواز آنها به ۱۰ شهر بزرگ کشور خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما»، از اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس و پرواز آنها به ۱۰ شهر بزرگ کشور خبر داد.

به‌گزارش «پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی»، فرزانه شرفبافی درمورد شرایط خط‌‌‌های پروازی هواپیماهای ATR تازه خریداری‌شده اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای هواپیماهای ATR پسابرجامی، دو فروند هواپیمای ATR خریداری شده است و در استان هرمزگان مستقر خواهد شد. وی بیان کرد: این هواپیماها، هواپیماهای نویی هستند که گروه پروازی و خدمه پرواز ایرانی با آنها فعالیت خواهند کرد، پروازها از طریق شهر بندرعباس به شهرهای مختلفی صورت خواهد گرفت که ۱۰شهر بزرگ مانند «زاهدان»، «کرمان»، «یزد»، «شیراز» و «کیش» را در نظر گرفتیم که شهرهای دیگری نیز مدنظر است.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ترجیح می‌دهیم این هواپیماها، در منطقه حاشیه خلیج‌فارس پروازهای منطقه‌ای نیز داشته باشند که در حدود یک تا دو ماه آتی برنامه‌ریزی برای پروازهای خارج از کشور برای هواپیمای ATR در دستور کار است. وی درباره ظرفیت این هواپیماها گفت: ظرفیت این هواپیماها بین ۶۵ تا ۷۰ نفر است که مسافران را جابه‌جا می‌کند و تهاتر پروازی به‌صورتی است که سعی کردیم حداکثر تعداد پرواز را از بندرعباس داشته باشیم. شرفبافی تصریح کرد: پروازها سه مسیر پروازی را در هر روز به‌صورت رفت و برگشت انجام خواهند داد و ترجیح می‌دهیم که پروازها با حداکثر ظرفیت مسافری پر شود و امیدواریم استقبال خوبی از آنها صورت گیرد. وی افزود: در هر مسیر رفت و برگشت سه پرواز داریم که با دو فروند هواپیما ۶ پرواز در روز خواهیم داشت و اگر وضعیت به‌خوبی پیش رود، به ۱۰ پرواز در روز خواهیم رسید.

 

 

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.