| کد خبر: 150073 |

هواپیمایی اترک؛ پرچم‌دار تأخیرهای پروازی/معراج؛ منظم‌ترین ایرلاین

طی شهریورماه شرکت هواپیمایی اترک ایر که ۷۲ درصد پروازهایش با تاخیر انجام شد، رتبه نخست تأخیرهای پروازی این ماه را به خود اختصاص داد.

تین نیوز

طی شهریورماه شرکت هواپیمایی اترک ایر که ۷۲ درصد پروازهایش با تاخیر انجام شد، رتبه نخست تأخیرهای پروازی این ماه را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواپیمایی کشوری در گزارشی عملکرد شرکت های هواپیمایی داخلی را در خصوص میزان پروازهای تاخیردار شهریورماه سال جاری بر اساس تعداد پروازها در فرودگاه مهرآباد اعلام کرد.

بر این اساس شرکت هواپیمایی اترک ایر با انجام ۷۲ درصد پروازهای خود به صورت تاخیردار رتبه اول تاخیرات پروازی شهریورماه را کسب کرد.

این شرکت از مجموع ۷۸ پروازانجام شده توسط هواپیماهای خود در طول ماه گذشته ۵۶ پرواز(۷۲ درصد) را به صورت تاخیردار و تنها ۲۲ سورت پروازی (۲۸ درصد) را به موقع انجام داده است.

همچنین شرکت هواپیمایی آسمان با انجام ۶۷ درصد پروازها در طول یک ماه گذشته به صورت تاخیردار در رتبه دوم ایرلاین های دارای تاخیر پروازی قرار گرفت.

این شرکت هواپیمایی با انجام مجموع هزار و ۲۰ پرواز توانست بیشترین تعداد پرواز را همانند ۵ ماه گذشته ابتدای سال جاری در رتبه نخست تعداد پرواز قرار گیرد که از این هزار و ۲۰ سورت پروازی ۶۸۳ پرواز به صورت تاخیر دار و ۳۳۷ پرواز (۳۳ درصد) از پروازها را به موقع انجام داده است.

همچنین رتبه سوم تاخیرات پروازی در ماه شهریور متعلق به هواپیمایی نفت بود که از مجموع ۱۹۸ سورت پروازی در شهریورماه از سوی هواپیماهای این شرکت ۱۲۶ پرواز با تاخیر و ۷۲ سورت پروازی به صورت آن تایم انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در شهریورماه امسال شرکت هواپیمایی معراج همچون ماههای گذشته در سال جاری توانست رتبه نخست کمترین تعداد تاخیرات را با دارا بودن تنها ۸ درصد پروازهای تاخیردار به خود اختصاص داده و از مجموع ۷۷ سورت پروازی هواپیماهای متعلق به معراج ایر ۷۱ هواپیما به موقع در مهرآباد عملیات پروازی داشته و تنها ۶ پرواز این شرکت با تاخیر انجام شده است.

گفتنی است رتبه دوم ایرلاین های دارای کمترین تاخیر را هواپیمایی ساها با انجام تنها ۱۴ درصد پروازها به صورت تاخیر دار و ۸۶ درصد مابقی در زمان مقرر کسب کند. این شرکت از مجموع ۶۴ سورت پروازی شهریورماه خود ۵۵ پرواز را به موقع و ۹ پرواز را با تاخیر انجام داد.

با این حال رتبه سوم کمترین تاخیرات پروازی با فاصله زیاد به شرکت هواپیمایی ماهان با داشتن ۳۲ درصد پرواز تاخیر دار و ۶۸ درصد پرواز به موقع تعلق گرفت. این شرکت از مجموع ۷۲ سورت پروازی ۴۹۰ پرواز را در زمان مقرر و ۲۳۰ پرواز خود را با تاخیر به انجام رساند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی آسمان با در اختیار داشتن ۲۱ درصد کل پروازهای تاخیر دارانجام شده در شهریورماه در رتبه نخست شرکت های هواپیمایی دارای تاخیر پروازی قرار گرفت و پس از آن شرکت زاگرس ایر با انجام ۱۲ درصد کل تاخیرات پروازی  و سپس ایران ایر با در اختیار داشتن ۱۱ درصد از کل پروازهای تاخیر دار ماه گذشته در رتبه های دوم و سوم قرار گرفته است.

این در حالی است که آسمان با داشتن هزار و ۲۰ سورت پروازی رتبه نخست انجام تعداد پروازها را برعهده داشت و در مرحله بعد شرکت هواپیمایی ماهان با انجام ۷۲ پرواز و زاگرس با ۶۳۷ پرواز در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین مرداد ماه شرکت هواپیمایی زاگرس با داشتن ۶۱ درصد تاخیر در کل پروازهای خود از مجموع ۶۰۷ پرواز در رتبه نخست شرکت های هواپیمایی دارای پرواز تاخیردار قرار داشت اما این شرکت در آمار شهریورماه توانست در رتبه چهارم پس از اترک ایر، آسمان و نفت ایر با انجام ۶۱ درصد پروازهای خود به صورت تاخیردار بایستد.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.