| کد خبر: 149706 |

کیان پورتاکیدکرد:

عمر ناوگان هواپیمایی کشور 22.3سال است

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مسافران اعتقاد دارند،خدمات شرکت های هواپیمایی باید همسو با استانداردهای روز دنیا باشد.

تین نیوز

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به آزادسازی نرخ بلیت هواپیما مسافران اعتقاد دارند،خدمات شرکت های هواپیمایی باید همسو با استانداردهای روز دنیا باشد.

مجیدکیان پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره فرسودگی ناوگان هواپیمایی کشور،گفت: برای افزایش پویایی صنعت هواپیمایی کشور باید دولت چاره ای اساسی برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور تدارک ببیند، تا بتوان همسو با ایرلاین‌های مطرح جهان در عرصه حمل و نقل مسافران و ترانزیت کالا عمل کنیم.

رعایت اصول مشتری مداری با اجرای آیین نامه حقوق مسافران

عضو هیئت رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:شرکت های هواپیمایی باید آیین نامه ویژه رعایت حقوق مسافران را بدون کم و کاستی اجرا کنند تا اصل مشتری مداری در این صنعت را عملیاتی کنند.

وی ادامه داد: برای به‌روز شدن خدمات شرکت های هواپیمایی در کشور باید تاخیر در پروازها به حداقل ممکن برسد.

کیان پور افزود: صنعت هواپیمایی یکی از بالاترین ضرایب ایمنی را میان صنعت های حمل و نقلی در عرصه بین المللی دارد و با این تفاسیر برای تطبیق دادن شرایط صنعت هواپیمایی کشورمان با شرایط استاندارهای بین الملل پروازی باید نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس تصریح کرد:عمر ناوگان هواپیمایی کشور در حدود 22/3 سال است، بنابراین ضروری است فکری برای نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور تدارک دیده شود تا عمر ناوگان هواپیمایی کشور به زیر 15 سال برسد.

خروج هوایپماهای تاریخ گذشته راهکاری برای بالندگی صنعت هواپیمایی

کیان پور افزود:هواپیما های کشورکه عمر شان به پایان رسیده است، باید از مسیر ناوگان هوایی خارج شوند تا بتوان با نوسازی ناوگان هواپیمایی کشور بالندگی رابه صنعت هوایی کشور تزریق کرد و این نوسازی می تواند به طریق روش های مختلف در سازمان هواپیمایی کشور از جمله بورس ،سرمایه گذاری و فایناس های خارجی و دیگر مولفه های اقتصادی به سادگی عملیاتی شود تا بتوان عمر ناوگان هواپیمایی کشور را به زیر 15 سال رساند.

ایران می تواند نقطه هاب هوایی پرواز های شرق به غرب شود

وی ادامه داد:به علت جایگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران که در منطقه خاورمیانه دارد و از طرفی دیگر نیز با توجه اینکه ایران به نوعی نقش واسطه ای میان اروپا و خاور دور را برعهده دارد می تواند یک نقطه هابی برای وصل شدن پروازهای غرب به شرق در عرصه بین الملل شود.

کیان پور ، افزود: تجهیز فرودگاه های کشور و افزایش ترمینال های مسافربری از الزامات جدا ناپذیر در چرخه توسعه ناوگان هواپیمایی کشور تلقی می شود.

عضو هیت رییسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه صنعت هواپیمایی کشور برای توسعه نیازمند بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاهی به بدنه صنعت هواپیمایی کشور است، یادآورشد:با تبدیل فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)به هاب، می توان زمان سفر را برای مسافران داخلی و بین المللی و همچنین می توان سوخت مصرفی ایرلاین ها را نیز کاهش داد.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ،افزود:باید با برنامه ریزی کاربردی ظرفیت حمل و نقل مسافر را در یک برنامه ریزی 4 ساله ازحمل ونقل مسافر از 7الی8 میلیون نفردر سال به 20 میلیون نفر در سال رساند و این افزایش حمل و نقل بطور مستقیم به صنعت هوایی کشور را توسعه مند می کند.

پایان پیام

منبع: خبرگزاری خانه ملت

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.