| کد خبر: 149678 |

آخرین وضعیت نوسازی صنعت هوایی

با ورود هشتمین و نهمین هواپیمای برجامی به کشور در مجموع بیش از 1200 صندلی نو به ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی اضافه شده و برای 5 هزار نفر اشتغالزایی شده است.

تین نیوز

با ورود هشتمین و نهمین هواپیمای برجامی به کشور در مجموع بیش از 1200 صندلی نو به ظرفیت ناوگان حمل و نقل هوایی اضافه شده و برای 5 هزار نفر اشتغالزایی شده است.

به گزارش اقتصاد انلاین، آمارها نشان می دهد که هر صندلی هواپیما برای بیش از 4 نفر ایجاد اشتغال می کند، ضمن این که سفر با هواپیماهای نو در آرامش و آسایش سفرهای هوایی هموطنان در مسیرهای داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار است.

هرچند که متوسط عمر ناوگان حمل و نقل هوایی کشور به بیش از 23 سال رسیده است اما در بسیاری از کشورهای جهان به منظور صرفه جویی در هزینه ها، هواپیماها با عمر 15 سال از رده خارج و با هواپیماهای جدید جایگزین می شوند.

هم اکنون 16  شرکت هوایی در ایران دارای 300 هواپیما هستند که حدود 180 فروند آن عملیاتی است و شرکت های هوایی برای نگهداری این هواپیماهای فرسوده و از رده خارج، هزینه های بیشتری را متحمل می شوند.

صنعت هوانوردی ایران هم اکنون 45 هزار صندلی در اختیار دارد که حدود 30 هزار آن عملیاتی است و 15 هزار صندلی آن به علت فرسودگی و زمینگیری عملا از رده خارج شده و بیشتر این هواپیماها به عنوان انبار قطعات یدکی مورد استفاده قرار می گیرد.

تمام شرکت های حمل ونقل هوایی موفق جهان در تلاشند برای کاهش هزینه ها و ارائه خدمات مناسب هوایی به مسافران با برنامه ریزی مناسب ناوگان هوایی خود را به صورت مستمر نوسازی کنند و شرکت های ایرانی نیز از این مساله مستثنی نیستند و باید به نوسازی ناوگان هوایی خود اهمیت ویژه ای قائل شوند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و معاون وزیر راه و شهرسازی معتقد است: هر صندلی هواپیما به صورت مستقیم و غیرمستقیم 4 شغل ایجاد می کند.

منبع: سايت خبری اقتصاد انلاین

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.