| کد خبر: 149277 |

کارشناسان پاسخ می‌دهند

◄ دلیل استقبال سرد بخش خصوصی از واگذاری فرودگاه‌ها چیست؟

برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت هوانوردی از لزوم برداشته شدن موانع موجود از سر راه بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوانوردی تاکید کردند.

تین نیوز

یک روز پس از اظهارنظر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و خدمات ناوبری که از «استقبال سرد بخش خصوصی برای خرید فرودگاه‌ها» خبر داده بود، برخی کارشناسان و تحلیلگران صنعت هوانوردی در واکنش به این صحبت‌ها از لزوم برداشته شدن موانع موجود از سر راه بخش خصوصی برای ورود به صنعت هوانوردی تاکید کردند.

به گزارش تین‌نیوز، رحمت‌الله مه‌آبادی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و خدمات ناوبری در گفت‌وگویی با بیان ضعف‌های خصوصی‌سازی در صنعت فرودگاهی عنوان کرد: «خصوصی‌سازی به این مفهوم نیست که کاری را به هر شکلی که شده به بخش خصوصی واگذار کنیم. بخش خصوصی باید به حدی از توانایی برسد که مدیران احساس کنند اگر برخی از امور را به بخش خصوصی واگذار نکنند، ضرر خواهند کرد.»

او همچنین گفته بود: «حضور بخش خصوصی در صنعت هوانوردی به‌ویژه فرودگاهی بسیار جای کار دارد. بخش خصوصی باید استاندارد، حرفه‌ای و اخلاق‌مداری شود و به‌یقین اگر بخش خصوصی به این حد از توانایی برسد، شاهد جلوه‌های بهتری از خدمت‌رسانی در تمام امور خواهیم بود.»

در همین راستا برخی از کارشناسان و تحلیل‌گران صنعت هوانوردی در شبکه‌های مجازی در واکنش به این خبر عنوان کردند: یکی از دلایل عدم حضور بخش خصوصی در فرودگاه‌ها، مشکل ساختار بخش حاکمیتی و فرودگاهی است.

این کارشناسان معتقدند که ایجاد موانع بی‌شمار و بعضاً سلیقه‌ای و همچنین وجود نهادهای متعدد نظارتی که هر کدام برای خود متولی محسوب می‌شوند کار را برای ورود بخش خصوصی بسیار سخت و پیچیده کرده است. همکاری و همراهی دولت با بخش خصوصی از آن‌جایی که شرکت‌های این حوزه نیازمند حمایت هستند جزو اولویت‌ها است.

کارشناسان معتقدند: اگر به این موضوع باور داریم که مشارکت بخش خصوصی تنها کلید حل مشکلات صنعت است باید نسبت به رفع موانع پیش پای شرکت‌های خصوصی اقدامی عملی انجام دهیم.

برخی دیگر از کارشناسان  یکی از عمده دلایل عدم استقبال بخش خصوصی از صنعت فرودگاهی  را وجود دخالت‌های زیاد عنوان می‌کنند و معتقد هستند؛ بخش خصوصی علاقه به سرمایه‌گذاری در فرودگاه ندارد چرا که دخالت‌های قانونی در این صنعت زیاد است و اختیارات آن کم . بنابراین باید کاری کرد تا برگشت سرمایه برای آنان تضمین شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.