| کد خبر: 148635 |

◄ دو فروند هواپیمای ATR پنجشنبه به ایران می‌آیند

دو فروند هواپیمای ATR ، پنجشنبه وارد کشور خواهد شد

تین نیوز

دو فروند هواپیمای ATR، فردا (پنجشنبه) وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیش از این اعلام شده بود که این هواپیماها امروز به آسمان ایران می‌رسند؛ اما بنابر اعلام روابط‌عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، «هما»، تحویل این هواپیماها یک روز به تاخیر افتاده است.

این هواپیماها از نوع ATR-72-600 بوده که با لوگوی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در فرودگاه مهرآباد به زمین خواهند نشست.

در فرودین ماه سال جاری هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR را به امضاء رساند که در راستای آن 4 فروند تحویل داده شد و با احتساب ورود این دو فروند هواپیما، «هما» تاکنون 6 فروند از این هواپیماها را تحویل گرفته است.

نخستین هواپیمای ATR72-600 در سال 2010 به بازار آمد و منطبق با آخرین فناوری و جدیدترین سیستم های رفاهی و ایمنی در صنعت هواپیمایی جهان است. مدل سفارش‌شده توسط ایران قادر است 70 نفر را تا مسافت 1528 کیلومتر جا‌به‌جا کند و به‌دلیل استفاده از موتورهای ملخی بسیار کم مصرف، ایمن و پیشرفته هزینه‌های عملیاتی آن به‌شدت پایین و مقرون به صرفه است.

کابین خلبان این هواپیما از نوع شیشه‌ای (Glass Cockpit) می باشد و از نظر فنی و امکانات نمایشگرها، سیستم‌های الکتریکی و ... شباهت هایی با هواپیمای پیشرفته ایرباس A350 دارد که با‌ توجه به سفارش   این مدل توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، این مسئله یک مزیت محسوب شده و موجب راحتی خدمه پروازی می‌شود.

این هواپیما قادر است در تمام شرایط جوی پرواز کند و به‌دلیل مجهز بودن کابین خلبان به نمایشگرهای بسیار پیشرفته امکان فرود در سخت‌ترین شرایط جوی را دارد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.