| کد خبر: 148525 |

رقابت شرکت های هواپیماسازی آمریکا و چین برای تسخیر آسمان جنوب شرق آسیا

بررسی ها نشان می دهد که شرکت آمریکایی بوئینگ و شرکت های هواپیمایی چینی برای کسب سهم بیشتر آسمان کشورهای جنوب شرق آسیا رقابتی طولانی مدت در دهه های آینده را برنامه ریزی کرده اند.

تین نیوز

بررسی ها نشان می دهد که شرکت آمریکایی بوئینگ و شرکت های هواپیمایی چینی برای کسب سهم بیشتر آسمان کشورهای جنوب شرق آسیا رقابتی طولانی مدت در دهه های آینده را برنامه ریزی کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، کشورهای جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهایی مانند مالزی، اندونزی، ویتنام، تایلند و سنگاپور که یکی از مهمترین راهبردهای ملی اقتصاد خود را گسترش صنعت گردشگری و جذب سرمایه گذاری های خارجی از این طریق اعلام کرده اند، قدرت های اقتصادی منطقه و آمریکا را به رقابتی گسترده و چند بعدی برای سودآوری هرچه بیشتر دراین زمینه وارد کرده اند.

رسانه های فعال در جنوب شرق آسیا در این راستا به طور هدفمند تحولات اقتصادی در این زمینه را پیگیری می کنند که این موضوع بازخوردی از اهمیت توسعه صنعت گردشگری و زیر ساخت های مرتبط با آن را برای افزایش درآمدهای ملی این کشورها نشان می دهد.

یکی از مسئولان منطقه ای شرکت هواپیمایی بوئینگ در گزارشی اعلام کرد: برآوردهای نشان می دهد منطقه جنوب شرق آسیا در20 سال آینده با تقاضای 460 فروند هواپیما ، از مهمترین مناطق جهان برای فروش تولیدات هواپیماهای غول پیکر این شرکت خواهد بود.

شبکه خبر آسیا نیز روز سه شنبه با انتشار گزارشی دراین زمینه نوشت: شرکت های هوایی آمریکایی، چینی و حتی اروپایی در منطقه جنوب شرق آسیا درصدد هستند با حمل و نقل ارزان قیمت، آمار مسافرت ها در این منطقه را که سود سرشاری برای آنها به همراه خواهد داشت، افزایش دهند.

براساس گزارش منتشره، برآورد شرکت آمریکایی بوئینگ نشان می دهد که در دو دهه آینده، با توجه به افزایش 6.2 درصدی نرخ رشد تردد هوایی سالانه، با درخواست خرید 4 هزار و 120 فروند هواپیما به ارزش 650 میلیارد دلار در جنوب شرق آسیا روبه رو خواهد بود.

محاسبات این شرکت برای سال گذشته نشان می داد که رقم فروش سه هزار و 750 فروند هواپیما به ارزش 550 میلیارددلار خواهد بود که بررسی های سال جاری این رقم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

'دینش کسکار' معاون فروش آسیا واقیانوسیه و هند شرکت بوئینگ با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که برآوردهای جدید این شرکت براساس توسعه روز افزون زیرساخت های هوایی در کشورهایی مانند تایلند، ویتنام واندونزی انجام شده است.

وی افزود: حمل و نقل هوایی بزرگترین منبع توسعه گردشگری و افزایش جهانگردان برای این کشورها و همچنین سریع ترین راه برای ترابری انسان وکالاست.

وی جنوب شرق آسیا به ویژه کشورهایی مانند اندونزی، مالزی و ویتنام را به 'خانه' حمل و نقل سریع وارزان قیمت تشبیه کرد.

تلاش های بوئینگ درحالی صورت می گیرد که چین از ابتدای سال جاری با هواپیماهای باریک جثه 'سی 919' خود سعی دارد انحصار اصلی دراین بازار را شکسته و شرکت های هوایی منطقه را به سوی بازار فروش خود جذب کند.

مسئولان هوایی چین نیز به تازگی اعلام کردند که از نخستین آزمایش پرواز این هواپیما در ماه می سال جاری میلادی (اردیبهشت 96) تاکنون 730 فروند سفارش خرید از کشورهای منطقه دریافت کرده است. گزارشی که بوئینگ آن را رقابت چین با این شرکت برای کسب بازار بیشتر در جنوب شرق آسیا توصیف کرده است.

معاون فروش آسیا و اقیانوسیه بوئینگ درعین حال تائید کردکه این شرکت در تلاش است با ارائه مدل های مناسبی از هواپیماهای مسافربری از نظر سوخت، راحتی مسافران و ارزان قیمت بودن، این بازارها را در تسلط خود نگه دارد.

البته این شرکت هوایی آمریکایی اعلام کرده که به کشورهای میانمار ، کامبوج و لائوس هواپیمایی ارائه نخواهد کرد زیرا این کشورها زیرساخت های هوایی خود را مانند تایلند و ویتنام گسترش نداده اند.

رقابت شرکت های هوایی آمریکا و چین برای کسب سهم بیشتر از بازارهای منطقه درحالی صورت می گیرد که شرکت های هوایی اروپایی تاکنون برآوردهای بلندمدت خود را در این زمینه ارائه نکرده اند. البته این شرکت ها نیز در حال حاضر فعالیت گسترده ای در این آسمان دارند و درصدد توسعه آن نیز هستند.

گزارش اخیر شرکت هوایی ایرباس این موضوع را تایید می کند.

شرکت فرانسوی ایرباس درهفته جاری با انتشار گزارشی از وضعیت پروازهای این شرکت در جنوب شرق آسیا، برآورد کرد که نرخ رشد مسافر در جنوب شرق آسیا در دو دهه آینده 7 درصد خواهد بود که این شرکت برای این افزایش آمادگی دارد.

 

منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.