| کد خبر: 148520 |

آنچه در مورد تکان های هواپیما باید بدانید

در تمامی زمان ها خبرهایی مبنی بر تکان های شدید هواپیما و جراحاتی که ممکن است به مسافران وارد شود شنیده می شود که گاهی ترسناک به نظر می رسد.

تین نیوز

در تمامی زمان ها خبرهایی مبنی بر تکان های شدید هواپیما و جراحاتی که ممکن است به مسافران وارد شود شنیده می شود که گاهی ترسناک به نظر می رسد.

به گزارش خبرگزاری آریا، در این مواقع هرگز پرواز بعدی خود را کنسل نکنید. ما در سیمرغ 24 با تعدادی از خلبان ها و کارشناسان هواپیما در مورد چگونگی این تکان ها صحبت کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

هنگامی که شما می خواهید با هواپیما به مسافرت بروید اولین کاری که انجام می دهید خرید بلیط هواپیماست. راحت ترین کار آن است که وارد یکی از سایت های آنلاین فروش بلیط هواپیما شوید و بلیط خود را به صورت اینترنتی خریداری نمایید. بهترین انتخاب برای شما می تواند سامانه آنلاین خرید بلیط هواپیما سیمرغ 24 باشد که در کمترین زمان امکان خرید انواع بلیط هواپیما مانند بلیط هواپیما اهواز، بلیط هواپیما مشهد، بلیط هواپیما کیش و ... را برای شما فراهم کرده است.

احتمالابرای شما هم پیش آمده باشد که قصد خرید تورهای مسافرتی را داشته اید اما تعدد شرکت های ارائه دهنده تور باعث شده است تا نتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید. پیشنهاد شگفت انگیز ما به شما شرکت "تکتازان پرواز عرش" می باشد که یکی از برترین شرکت های ارائه دهنده خدمات تور های مسافرتی و جهانگردی در ایران است. این شرکت انواع تورهای مسافرتی به تمامی نقاط دنیا از جمله تور مالزی، تور استانبول، تور دبی، تور آنتالیا و... را ارائه می دهد و شما می توانید با در نظر گرفتن شرایط خود و امکانات تورهای مسافرتی مختلف بهترین گزینه را برای خود انتخاب نمایید.

پس از خرید بلیط هواپیما یا تور مسافرتی مورد نظر خود کماکان ترس و ناراحتی از تکان های هواپیما در وجود شما باقی مانده است؛ اما باید بدانید که این تکان ها فقط چاله هایی هستند که در اثر باد، طوفان، تندباد و نزدیکی به کوه ها به وجود می آیند. تکان های هواپیما برای مسافران پدیده ای غیر قابل پیش بینی محسوب می شود مانند دست انداز یک جاده یا یک طوفان تابستانی. در کل همیشه حوادث این چنینی ما را می ترساند؛ مثلا در پروازی از تورنتو به شانگهای، هواپیما با چنان تکان های ناگهانی و شدیدی مواجه شد که ماسک های اکسیژن باز شدند و پتو های مسافران به هوا پرتاب و21 نفر هم زخمی شدند! پس از مقدمه بالا لازم است نکاتی را برای شما بیان کنیم تا آشنایی بیشتری با تکان های هواپیما پیدا کنید.

به طور کلی تکان ها بی خطر هستند

معمولا تکان های هواپیما رایج و بی خطر هستند. البته این بی خطر بودن از ناراحتی و ترسی که در وسط آسمان ایجاد می شود نمی کاهد. تکان های هواپیما انواع مختلفی دارد که بر اساس فاکتورهای مختلف پیش می آید. مثلا حرکت ابرهای صاعقه دار به بالا و پایین، جریان های حرارتی، یا هوای کاملا صاف که در آن به طور ناگهانی جهت بادعوض می شود.

این تکان ها به ندرت باعث جراحات می شوند

اداره هوانوردی فدرال می گوید به طور متوسط 58 مسافر درطول سال در اثر این تکان ها مجروح می شوند. دو سوم این افراد مهمانداران یا مسافرانی هستند که در لحظه حادثه کمربند خود را نبسته بودند. پس احتمال جراحت در تکان های هوایی بسیار کم است. در هر صورت باید مراقب بود و نکات ایمنی را رعایت کرد.

خلبان ها می دانند تکان ها چه موقع اتفاق می افتد

در بیشتر موارد خلبان ها از تکان هایی که در راه است با خبر هستند و چراغ بستن کمربند ایمنی را روشن می نمایند. همچنین خلبان ها از وضعیت هوا قبل از پرواز توسط اداره هواشناسی و حضور دیگر هواپیماهایی که در همان منطقه هستند آگاهی دارند.

تکان هایی که در هوای صاف اتفاق می افتد داستان دیگری است

تکان های هواپیما در هوای صاف خطرناک ترین نوع تکان است. به دلیل آن که آن ها توسط رادار قابل پیش بینی نیستند و در آسمان صاف و بدون ابر که دید کامل وجود دارد رخ می دهد. در این مواقع تقریبا هیچ زمانی برای هشدار به مسافران و بستن کمربندهای ایمنی وجود ندارد. پس می توان نتیجه گرفت که بیشتر جراحت های حاصل از تکان های هواپیما در هوای صاف اتفاق می افتد.

تعداد تکان ها در هوای صاف در حال افزایش است

دانشمندان معتقدند تعداد تکان های هوای صاف که هواپیما ها را تحت الشعاع خود قرار می دهد تا اواسط قرن جاری به بیش از دو برابر می رسد و علت آن بالا رفتن دمای کره زمین اعلام شده است. پس خود را برای پرواز های پر تکان تر در آینده آماده کنید.

تکان ها باعث سقوط هواپیما نمی شود

ممکن است این طور به نظر برسد که هواپیما در حال سقوط است، اما هرچقدر هم که این تکان ها شدید باشد به ندرت پیش می آید که امنیت هواپیما به خطر افتد. هواپیماها برای تحمل سختی های زیادی مهندسی شده اند. پس نگران سقوط هواپیما نباشید. خلبان ها برای رویایی با این تکان ها آموزش های لازم را دیده اند. برای اجتناب از این تکان ها همه خلبان ها به دقت جریان های هوایی را مطالعه و مسیر خود را برنامه ریزی و پیش بینی می کنند. ولی وقتی این تکان ها قابل دور زدن نباشد، خلبان های خوب می دانند چطور به مسافران آرامش دهند تا خونسردی خود را حفظ نمایند.

کمربند ایمنی واقعا ارزش بستن را دارد

برای جلوگیری از جراحت های اندک احتمالی در هوای صاف بهترین راه پیشگیری بستن کمربند ایمنی است. راه حلی بسیار موثر که ساده به نظر می رسد.

صندلی های هواپیما هم باید مثل صندلی های ماشین باشد

کودکان شما در مواجهه با تکان های هواپیما بسیار آسیب پذیرتر هستند. یک تکان شدید ممکن است کودک را از آغوش شما به هوا پرتاب کند. در نتیجه مدت زمانی است که صحبت در مورد صندلی کودک در هواپیما مطرح شده است و ادامه دارد.

ممکن است به زودی تکان ها دیگر در هواپیماها احساس نشوند

خطوط هوایی در حال آزمایش یک تکنولوژی جدید هستند که به هواپیما کمک کند تا تکان هایش را پیش بینی کند. این فناوری با فرستادن لیزر فرابنفش برای بررسی هوای پیش رو تکان های هواپیما را پیش بینی خواهد کرد.   

 

منبع: خبرگزاری آریا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.