| کد خبر: 148038 |

افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیما در چین توسط ایرباس

نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیماهای غول‌پیکر ایرباس در چین افتتاح شد.

تین نیوز

افتتاح نخستین مرکز تکمیل و تحویل هواپیماهای غول‌پیکر ایرباس پیشرفت تازهای برای این شرکت اروپایی در رقابت با بوئینگ رقیب آمریکایی آن است.

به گزارش کجارو، چین با توجه به افزایش مداوم شمار استفاده مردم این کشور از هواپیما، از مهم‌ترین میدان‌های رقابت شرکت‌های هواپیماساز غربی به حساب می‌آید.

ایرباس پیش از این، خط تولید مدل‌های باریک پیکر آ-۳۱۹ و آ-۳۲۰ را در بندر تیانجین در ۱۵۰ کیلومتری پکن راه‌اندازی کرده بود که نخستین نمونه‌ی خارج از اروپای آن به حساب می‌آمد. اکنون در این کارخانه ساخت و تحویل هواپیمای آ-۳۳۰ که مخصوص پروازهای طولانی (بالای چهار هزار کیلومتر است) آغاز شده است و نخستین هواپیما روز چهارشنبه به شرکت هواپیمایی تیانجین تحویل داده شد.

«بنژامین گریوو» مشاور وزیر دارایی فرانسه گفت:‌

این نشان کامل اعتماد دوجانبه و تمایل ما به ایجاد برگ جدیدی در روابط فرانسه و چین است.

این تاسیسات ۲۰۰ میلیون یورویی، هواپیماهای آ-۳۳۰ را که در فرانسه مونتاژ شده‌اند تحویل می‌گیرد و پس از آماده کردن کابین و رنگ‌آمیزی قسمت‌های خارجی، آن را به شرکت‌های چینی تحویل می‌دهد. قرار است هر ماه دو هواپیما به این روش در اختیار چینی‌ها قرار گیرد.

بیشترین سفارش‌های چین از ایرباس، برای هواپیماهای آ-۳۲۰ است. البته حدود ۲۰۰ هواپیمای ایرباس آ-۳۳۰ نیز در آسمان چین رفت و آمد می کنند که با توجه به این موضوع، ۶۱ درصد از هواپیماهای مخصوص پروازهای طولانی در چین نیز در اختیار ایرباس قرار دارد.

«اریک چن» رئیس شرکت ایرباس در چین گفت:

این کشور در دو دهه آینده به شش هزار هواپیمای جدید نیاز خواهد داشت و با توجه به افزایش تعداد مسافران که هر سال ۱۴ درصد بالا می‌رود، تقاضای هواپیماهای بزرگ در این کشور نیز بیشتر خواهد شد.

ایرباس در یک دهه گذشته سهم خود را از بازار چین دو برابر کرده و هم‌اکنون سهم آن در این زمینه با شرکت بوئینگ مساوی شده است. با این حال بوئینگ نیز به فعالیت خود ادامه می‌دهد و سال آینده مرکز تکمیل و تحویل مدل ب- ۷۳۷ مخصوص پروازهای مسیر متوسط خود را در چین افتتاح خواهد کرد.

در این میان شرکت هواپیماسازی دولتی چین به نام «کوماک» نیز برای پیدا کردن جایگاهی در این زمینه تلاش می‌کند و هواپیمای سی-۹۱۹ که مخصوص پروازهای مسیر متوسط است را ساخته است. این شرکت ماه می امسال نخستین پرواز خود را انجام داد.

 

منبع: کجارو

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.