| کد خبر: 147502 |

دولت انحصار صنعت هوایی را در اختیار دارد

دولت انحصار صنعت هوایی را در اختیار دارد.

تین نیوز

نخستین نمایشگاه حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی آخرین روز خود را درحالی تجربه می کند که متخصصین داخلی و شرکت های دانش بنیان با حضور درآخرین روز از این نمایشگاه حاضر شدند تا با بهره گیری از آخرین فناوری‌های صنعت هوانوردی روز دنیا اهداف صنایع داخلی را درنزدیک ترین زمان ممکن به تحقق رسانند.

به گزارش ایسنا ، نمایشگاه ایروپرشیا که در ۱۸ حوزه شامل حمل‌ونقل هوایی، ایمنی پرواز، تکنولوژی هوایی، شرکت‌های هواپیمایی، تجهیزات هواپیمایی و سرویس‌ها، سرمایه‌گذاری در صنعت هواپیمایی، مشاوره در صنعت هواپیمایی، تعمیر و نگهداری، فرودگاه و تجهیزات کنترل ترافیک هوایی، تجهیزات سرویس زمینی هوایی، بیمه در صنعت هوایی، هلی کوپتر، مراکز آموزش صنعت هوایی، سلامتی و محیط زیست، راه حل‌های فناوری اطلاعات در صنعت، سازمان‌های دارای قدرت کنترل، سیستم‌های ناوبری و امنیت فعالیت کرده است و شرکت هایی که در هر یک از زمینه‌های مندرج فوق فعالیتی داشته باشند، می‌توانند ضمن شرکت در نمایشگاه با گرفتن غرفه با برقرای ارتباط مستقیم با سایر شرکت کنندگان از آخرین فناوری‌های روز دنیا مطلع شوند.

دبیر انجمن شرکت هواپیمایی درگفتگو با همسبتگی گفت: برگزاری نمایشگاه ایروپرشیا فرصتی را فراهم می کند تا توانمندی های خود را به نمایش بگذارناد و هر 2 سال یکبار نمایشگاه کیش نیز این کمک را خواهد کرد و این اقدام بسیار مثبتی است و جدا از عرضه توانایی های شرکت ها امکان مذاکره با شرکت های طرف قرارداد را نیز فراهم می کند و همین امر زمینه انقعاد همکاری های آینده را تسهیل خواهد کرد.

مقصود اسعدی سامانی درادامه افزود: درست است که نمایشگاه بستر فعالیت های حوزه های تخصصی است و نمایشگاه ایروپرشیا به دلیل کمبود زمان برای انجام برگزاری این نمایشگاه درحد آنچه پیش بینی می شد عمل کند اما زحمات زیادی کشیدند و همین امر فرصت های خوبی برای صنعت هواپیمایی فراهم خواهد کرد.

او بیان کرد: این نمایشگاه باعث آشنایی فعالین صنعت هواپیمایی که نوآوری های زیادی دراین زمینه دارند و همچنین شرکت های دست اندرکار را مهیا می کند نو با عرضه کردن توانایی های طرفین افق تازه ای دردید مسئولان هوایی می گشاید.

دبیر انجمن شرکت هواپیمایی درخصوص موانع خصوصی سازی صنعت هواپیمایی کشور گفت: متاسفانه قوانین شفاف و روشنی دراین زمینه وجود ندارد و قوانین کشور موضوع خصوصی سازی را به طور انحصاری دراختیار دولت قرارداده است و این امر نیاز به یک بازنگری اساسی درحوزه های مختلف ازجمله مدیریت ، ساخت فرودگاه و ... دارد .

اسعدی سامانی با اشاره به بهره گیری از تجربیات دنیا گفت: دنیا مسیر جدیدی انتخاب کرده است و ما هم باید با پیروی از مسیر دنیا عمل کنیم چرا که صنعت هوایی صنعت وارداتی است لذا باید ازتجربیات دنیا برای بهینه کردن فرودگاه ها استفاده کنیم.

دبیر انجمن شرکت هواپیمایی درپایان خاطرنشان کرد: با اصلاح قوانین و حضور پررنگ تر بخش خصوصی در صنعت هوایی کشور و جهت دهی سرمایه های بخش خصوصی به این صنعت می توان فعالیت های این حوزه را اقتصادی تر از گذشته کرد.

از سویی دیگر مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران دراین خصوص به تسنیم گفت: باید نگاه منفعت طلبانه در حوزه خصوصی‌سازی  صنعت هوانوردی کم رنگ شود و به فرصت های موجود و نگاه متعهدانه توجه بیشتری شود.

رحمت الله مه آبادی با مثبت ارزیابی کردن برگزاری اولین نمایشگاه حمل‌ونقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی کشور (ایروپرشیا) اظهار کرد: امیدوارم برگزارکنندگان این نمایشگاه یک چشم‌انداز مطلوب و برنامه‌ریزی دقیق و منسجمی را برای برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در سال های آینده پیش بگیرند.

وی با اشاره به اظهارات برخی شرکت‌کنندگان مبنی بر این‌که تا کنون مکانی برای ارائه محصولات و توانمندهای خود نداشته‌اند، تصریح کرد:‌از این رو ضرورت برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به خوبی حس می‌شود و باید این فرصت را غنیمت شمرده و  تداوم بخشید.

وی همچنین با یادآوری این‌که از سال های گذشته اعلام کرده‌ایم  یکی از فرودگاه‌های کشور را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم، بیان کرد: این در حالی است که کسی از این موضوع استقبال نکرد. متاسفانه بخش خصوصی در فرودگاه‌ها روی حوزه هایی متمرکز شده که درآمدهای فرودگاهی  آنجاست، این بدان معناست که  سرمایه گذاری محدودی نیاز دارد و بخش خصوصی معمولا سرمایه چندانی با خود نمی‌آورد.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر این‌که باید روی فرهنگ خصوصی سازی در صنعت هوانوردی بیشتر کار شود، اظهار کرد: بنده از این شرایط خیلی راضی نیستم، در حالی شرکت فرودگاه‌ها در بحث خصوصی‌سازی پیشگام بوده اما بخش خصوصی به اندازه‌ای که ما گام برداشتیم جلو نیامد..

مه‌آبادی افزود: باید نگاه منفعت طلبانه در حوزه خصوصی‌سازی  صنعت هوانوردی کم رنگ و به فرصت های موجود و نگاه متعهدانه توجه بیشتری شود.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.