| کد خبر: 147129 |

قرارداد فروش بوئینگ به ایران با قانون جدید آمریکا دیگر اعتبار ندارد

نایب‌رئیس‌کمیسیون صنایع مجلس گفت: با قانون جدیدی که در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیما به ایران تصویب شده، احتمالا قرارداد فروش بوئینگ به ایران دیگر اعتبار ندارد.

تین نیوز

نایب‌رئیس‌کمیسیون صنایع مجلس گفت: با قانون جدیدی که در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیما به ایران تصویب شده، احتمالا قرارداد فروش بوئینگ به ایران دیگر اعتبار ندارد.

به گزارش نود اقتصادی ، رضا علیزاده درباره قانون جدید مجلس نمایندگان آمریکا درباره فروش هواپیما به ایران اظهار کرد: قانون جدیدی که در مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر ممنوعیت فروش هواپیما به ایران تصویب شده، مشمول فروش بوئینگ هم خواهد شد و اگر این قانون وارد فاز عملیاتی و اجرایی شود دیگر هواپیمای بوئینگی وارد ناوگان هوایی ایران نخواهد شد.

وی افزود: در این ‌باره نمایندگان مجلس تصمیم دارند از آقای عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی درباره تصویب قانون جدید نمایندگان آمریکا سؤال کنند که در اولین فرصت این کار انجام خواهد شد.

علیزاده با تاکید بر این‌که اخیرا مجلس ایران تصویب کرده در ایران رفتارهای متقابل با آمریکا داشته باشد، تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پیگیری می‌کند و احتمالا قرارداد فروش بوئینگ به ایران دیگر اعتبار ندارد. نایب‌رئیس‌کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: از ابتدای اجرای برجام هر روز شاهد بدعهدی‌هایی از سوی آمریکا بودیم و ممنوعیت فروش هواپیما به ایران هم یکی دیگر از موضوعات نقض برجام و بدعهدی است.

گفتنی است ، مجلس نمایندگان آمریکا با متمم پیشنهادی یک قانونگذار جمهوری‌خواه برای منع فروش هواپیمای مسافربری به ایران موافقت کرد.

پایگاه هیل، نشریه کنگره آمریکا با‌اشاره به این موضوع نوشت: پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی پیشنهاد اضافه شدن دو متمم پیشنهادی به طرح بودجه دفاعی سال 2018 آمریکا را مطرح کرد. این متمم‌ها، به‌طور خاص، استفاده از منابع مالی برای مجاز کردن مبادلات مالی مربوط به فروش هواپیما را ممنوع می‌کند و اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را از صدور مجوز جهت فروش هواپیما به ایران منع می‌کند. پایگاه هیل نوشته هر دو متمم پیشنهادی روسکام با رأی‌گیری شفاهی به تصویب رسیدند. مطابق با برجام آمریکا متعهد به صدور مجوز فروش هواپیما و خدمات و قطعات آن‌ در روز اجرا- 26دی ماه 94- به ایران بود  که با وجود گذشت 20 ماه،  از اجرای آن سرباز زده است.

 

منبع: نود اقتصادی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.