| کد خبر: 146621 |

از اوایل مهرماه سالجاری؛

پرواز اراک نجف از سرگرفته خواهد شد

مدیر فرودگاه اراک گفت: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده از اوایل مهرماه سال جاری پروازهای اراک نجف که مدتی با وقفه مواجه شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

تین نیوز

مدیر فرودگاه اراک گفت: با برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده از اوایل مهرماه سال جاری پروازهای اراک نجف که مدتی با وقفه مواجه شده بود، از سر گرفته خواهد شد.

رحیم حسینی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، افزود: پس از وقفه چندماهه‌ای که در انتقال زائران از فرودگاه اراک به حرمین شریفین در عتبات عالیات بوجود آمده بود، براساس برنامه زمان‌بندی قرار بود که پروازهای عتبات از فرودگاه اراک از نیمه دوم شهریورماه راه‌اندازی شود، اما به دلایلی عملیاتی نشد.

وی بیان کرد: از آنجاکه مسئولین ذیربط به دلیل برگزاری مراسم حج تمتع یا در سفر بیت‌الله‌الحرام بوده یا مشغول انجام هماهنگی‌های لازم برای اعزام زائران به سرزمین وحی بودند، فرصت برگزاری جلسه هماهنگی برای از سرگیری پروازهای عتبات وجود نداشت.

وی ادامه داد: با اتمام مناسک حج و بازگشت زائران بیت‌الله‌الحرام زمینه برگزاری جلسه هماهنگی اعزام هوایی زائران از تمامی فرودگاه‌های کشور از جمله فرودگاه اراک فراهم شد. این جلسه امروز (چهارشنبه 22 شهریورماه) در سازمان حج و زیارت برگزار می شود و تمهیدات لازم برای اعزام هوایی زائران عتبات عالیات طبق برنامه اعلامی از ابتدای مهرماه سال جاری اتخاذ خواهد شد.

مدیر فرودگاه اراک از آمادگی کامل جهت انجام پرواز اراک به نجف در این فرودگاه خبر داد و گفت: در گذشته بیش از 50 پرواز از این فرودگاه به نجف صورت گرفته است، اما با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پروازهای تمامی فرودگاه‌های کشور به نجف متوقف شد. این پروازها عموما پس از ماه مبارک رمضان با وقفه کوتاهی از سر گرفته می‌شود، اما امسال نظر به اهمیت اعزام زائران به مناسک حج و حساسیت بیشتر سفر حجاج و متمرکز شدن مجموعه‌های مختلف کشور برای انجام هر چه بهتر برنامه اعزام زائران، از سرگیری پروازهای عتبات با وقفه بیشتری صورت خواهد گرفت.

وی در مورد علت دیگر تاخیر در از سرگیری پرواز ایران به نجف گفت: فرودگاه نجف به صورت کاملا مستقل اقدام به افزایش تعرفه‌های خود کرده بود و تمامی شرکت‌های ایرانی که کار پرواز از ایران به نجف را انجام می‌دادند در اعتراض به این افزایش تعرفه از صدور بلیط خودداری کردند و نهایتا فرودگاه نجف مجاب به برگرداندن تعرفه به روال قبل شد.

حسینی نسب در خصوص قیمت بلیط پرواز اراک به نجف نیز گفت: فرودگاه اراک مسئول هماهنگی پروازها از این فرودگاه با سایر نقاط است و در خصوص قیمت بلیط ها تصمیم گیری با مرجع دیگری است، اما آنچه در خصوص قیمت بلیط پرواز اراک به نجف مطرح است این است که مبلغ آن با اختلاف کمتری به دلیل کاهش جزئی مسافت، نسبت به قیمت بلیط تهران - نجف منظور شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.