| کد خبر: 146487 |

رفع موانع بانکی و برقراری خط مستقیم پرواز تهران - پرتوریا

رئیس گروه دوستی ایران و آفریقای جنوبی گفت: رفع موانع بانکی، برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و پرتوریا به استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی موجود در ایران و آفریقای جنوبی منجر می شود.

تین نیوز
رئیس گروه دوستی ایران و آفریقای جنوبی گفت: رفع موانع بانکی، برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و پرتوریا به استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی موجود در ایران و آفریقای جنوبی منجر می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، سلمان خدادادی  رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی گفت: رفع موانع بانکی، برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و پرتوریا و عملیاتی شدن تفاهمات امضاء شده می تواند به استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی موجود در ایران و آفریقای جنوبی منجر شود.

خدادادی افزود: بسترهای فراوانی برای توسعه و گسترش مناسبات در زمینه های مختلف میان جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی وجود دارد که می توان از آن در راستای منافع دو ملت بهره برد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و آفریقای جنوبی در این دیدار به روند رو به رشد ارتباطات دو کشور در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اشاره کرد.

خدادادی ادامه داد: سفر اخیر رئیس مجلس آفریقای جنوبی به ایران نشان از عزم و علاقه مندی مجالس دو کشور در ارتقاء سطح مراودات فیمابین می باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی تشکیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور را تسهیل کننده ارتباطات و تأثیرگذار در اجرایی شدن تفاهمات منعقده دانست.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت رفع موانع ارتباطات تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: رفع موانع بانکی، برقراری خط مستقیم پروازی میان تهران و پرتوریا و عملیاتی شدن تفاهمات امضاء شده می تواند به استفاده بهینه از ظرفیت های اقتصادی موجود در ایران و آفریقای جنوبی منجر شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی بر رایزنی و دیدارهای مستمر میان مقامات عالیرتبه سیاسی و پارلمانی دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی تأکید کرد.

همکاری کشورهای در حال توسعه با یکدیگر در مجامع بین المللی باعث تحکیم اقتدار آنها می شود

«آرچی وایت هد» سفیر آفریقای جنوبی در تهران نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت های دولت و ملت ایران از مردم آفریقای جنوبی در زمان آپارتاید گفت: دو ملت ایران و آفریقای جنوبی آرمان های مشترکی دارند که بستر مناسبی برای توسعه مراودات دوستانه فیمابین است.

سفیر آفریقای جنوبی با مطلوب ارزیابی کردن سفر رئیس مجلس آفریقای جنوبی به تهران افزود: همکاری کشورهای در حال توسعه با یکدیگر در مجامع بین المللی باعث تقویت و تحکیم اقتدار آنها در صحنه های بین المللی می شود.

 لازم بذکر است در این دیدار  محمدعلی پورمختار و احمد بیگدلی نمایندگان مردم بهار و کبودرآهنگ و خدابنده و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و آفریقای جنوبی توسعه ارتباطات پارلمانی و تشکیل گروه های دوستی را پشتوانه محکمی برای توسعه ارتباطات فیمابین دانستند.

 

 
 
 
 

 

منبع: خبرگزاری مهر
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.