| کد خبر: 146336 |

«تین‌نیوز» گزارش می‌دهد

◄ پروازهای حج چگونه مدیریت شد؟

برنامه‌ریزی برای عملیات پروازهای حج تمتع امسال قرار بود 50 درصد مسافران حج را شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 50 درصد دیگر را شرکت‌های عربستان سعودی جابه‌جا کنند، اما در آخرین لحظات طرف سعودی از این موضوع امتناع کرد و 75 درصد پروازها به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» تحمیل و همین مسئله باعث شد شرکت هواپیمایی «هما» در ایام اوج سفرها با شرایط سخت و کمبود ناوگان مواجه شود

تین نیوز

درحالی پروازهای حج تمتع 96 از 8 مردادماه سال جاری آغاز شد که شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» در عملیات حج امسال هفته‌های سختی را سپری کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در ابتدا برنامه‌ریزی برای عملیات پروازهای حج تمتع امسال  قرار بود 50 درصد مسافران حج را شرکت‌های هواپیمایی داخلی و 50 درصد دیگر را شرکت‌های عربستان سعودی جابه‌جا کنند، اما در آخرین لحظات طرف سعودی از این موضوع امتناع کرد و 75 درصد پروازها به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران«هما» تحمیل و همین مسئله باعث شد شرکت هواپیمایی «هما» در ایام اوج سفرها با شرایط سخت و کمبود ناوگان مواجه شود.

در همین راستا شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» برای حمایت از عزت ملی و سربلند بیرون آمدن از پروازهای حج یک فروند هواپیمای هواپیمای بوئینگ 400-747 را از یک شرکت نیجریه‌ای اجاره و تعدادی از پروازهای خود را با هواپیماهای شرکت هواپیمایی قشم انجام داد، بر همین اساس در حج تمتع 96 حدود 327 پرواز رفت به سرزمین وحی انجام شد که از این تعداد حدود 102 پرواز توسط شرکت هواپیمایی قشم در راستای کمک‌رسانی به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی «هما» انجام گرفت.

بر اساس این گزارش، با شروع پروازهای بازگشت حجاج بیت‌الله الحرام از سرزمین وحی با توجه به حجم بالای پروازها و انصراف هواپیمایی سعودی از بخش اعظمی از پروازهای حج برخی از پروازهای هواپیمایی قشم تا اطلاع ثانوی با پروازهای هواپیمایی ماهان انجام خواهد گرفت.

شروع پروازهای برگشت حجاج، باعث شده هواپیمایی قشم در کنار هما تعدادی از پروازهای حجاج را انجام دهد به همین جهت برای تامین ناوگان تعدادی از مسیرهای بین‌المللی قشم‌ایر مانند استانبول، ازمیر، سنت‌پترزبورک و ... با هواپیمایی ماهان انجام خواهد گرفت.

درحالی در 4 مهرماه آخرین پرواز حج از سرزمین وحی وارد کشور خواهد شد که هماهنگی و تلاش شرکت‌های هواپیمایی به ویژه هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» و برنامه‌ریزی  آن‌ها در مدیریت ناوگان باعث شد که ایران با توجه به امتناع طرف سعودی از جابه‌جایی حجاج ایرانی، از عملیات پروازها سربلند بیرون بیاید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.