| کد خبر: 145756 |

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) خبر داد

◄ افتتاح سالن 6 هزار متری ویژه مستقبلین حجاج

این سالن شش هزار متری در یک ماه اخیر آماده شده است و پس از پایان مراسم حج در کاربری‌های دیگر مانند پارکینگ مسقف و نمایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تین نیوز

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) صبح امروز، در نشست خبری که در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برگزار شد، عنوان کرد: سالن شش هزار متری فرودگاه امام خمینی (ره) امروز با ورود حجاج به بهره‌برداری خواهد رسید.

کوروش فتاحی در ادامه سخنان خود در این نشست، گفت: این سالن شش هزار متری در یک ماه اخیر آماده شده است و پس از پایان مراسم حج در کاربری‌های دیگر مانند پارکینگ مسقف و نمایشگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 فتاحی، با اشاره به این‌که 87 درصد درآمد فرودگاه‌ها مربوط به فعالیت‌های هوانوردی است، یادآور شد: در کشورهای پیشرفته دنیا، حدود 45 درصد درآمدهای فرودگاه‌ها و شهرهای فرودگاهی  مربوط به فعالیت‌های هوانوردی نیست، از این رو ضروری است تا با برنامه‌ریزی به سمت درآمدهای غیرهوانوردی حرکت کنیم.

سرپرست  شهر فروددگاهی امام خمینی (ره) با تاکید بر این که پایانه شماره یک فرودگاه امام خمینی (ره) با ظرفیت   3.5 تا 8.5 میلیون نفر در حال خدمات‌رسانی است، یادآور شد: رعایت حقوق مسافران به‌عنوان یکی از اولویت‌های کاری و تعریف شده نزد مسئولان و کارکنان شهر فرودگاهی است؛ از این‌رو تغییرات نقشه ترمینال سلام، انجام و  مشکلات مالی این پروژه برطرف شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این‌که باید تا دو سه سال آینده منطقه آزاد شهر فرودگاه امام خمینی(ره) فعال شود، افزود: معافیت‌های مالیاتی، گمرکی و ویزایی از جمله مزیت‌هایی است که این منطقه آزاد در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد، صنایع متعددی در این منطقه مستقر است، از سوی دیگر این منطقه به تهران و فرودگاه امام نزدیک است و می‌توان این منطقه را به همراه منطقه ویژه با سودآوری همراه کرد.

سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان این‌که «درآمدهای ترمینال‌داری چندان بالا  و دارای صرفه اقتصادی نیست»، اظهار کرد: برخی کشورهای همسایه سرمایه‌گذاری کرده‌ و منتظر هستند تا ببیند ایران چگونه و از چه طریقی در صنعت فرودگاهی پیشرفت خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استفاده از سالن شش هزار متری امروز افتتاح و بهره‌برداری شد، گفت: یکی از کاربری‌های این سالن، استقبال از حجاج است که از امروز وارد فاز اجرایی شد، مساحت این سالن 6 هزار مترمربع با کف آسفالت، دارای تسمه نقاله 107 متری، 40 دستگاه کولر آبی و 50 سرویس بهداشتی در داخل و خارج، دوربین‌های مداربسته  و با پارکینگ اختصاصی (1200 پارکینگ) است.

به گفته وی، حدود 25 هزار زائر خانه خدا از فرودگاه امام خمینی (ره) به سرزمین وحی اعزام شده‌اند و از امروز تا 7 مهرماه امسال پرواز بازگشت حجاج انجام می‌شود، برای خدمات‌رسانی مناسب به حجاج دو سالن در نظر گرفته شده است.

فتاحی هم‌چنین از استقرار پلیس و اورژانس در سالن جدید حجاج فرودگاه امام خمینی (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: برای ساخت و تجهیز سالن شش هزار متری  حدود 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.