| کد خبر: 145751 |

◄ نارضایتی کارکنان صنعت هوایی از وضعیت پرونده یک کلاهبرداری ۳۰میلیاردی

متاسفانه با گذشت بیش از سه سال از پرونده کلاهبرداری ازکنترلرهای مراقبت پرواز، هیچ اراده‌ای نسبت به احقاق حقوق ایشان وجود ندارد و همکاران همچنان چشم امید به همکاری دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی برای حل این بحران دارند

تین نیوز

مردادماه امسال خبری به نقل از خبرگزاری مهر در تین نیوز منتشر شد که حکایت از یک کلاهبرداری از کارکنان شرکت فرودگاه ها داشت.

در بخشی از این خبر آمده بود: « فعال صنفی صنعت فرودگاهی گفت: مطالبات ۳۰ میلیارد تومانی کارکنان مرکز کنترل ترافیک هوایی و شرکت فرودگاه ها از کلاهبرداری های یکی از همکاران سابق خود چهار ساله شد.»

امیرحسین رحیمی در گفت وگو با خبرنگار مهر افزوده بود: پرونده های مال باختگان متعدد شرکت «ت.م» که عمدتاً از کارکنان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و مرکز کنترل ترافیک هوایی کشور هستند، در قالب «ثبت نام​ خودرو» هم چنان لاینحل باقی مانده و اقدام جدی برای پیگیری، شفاف سازی، پاسخ گویی و استرداد سپرده های مالباختگان، به عمل نیامده است.

دبیرکل جامعه متخصصین مراقبت پرواز اظهار داشت: :شرکت «ت.م» توسط شخصی به نام «ح میم الف» که از کارکنان شرکت فرودگاه ها است ایجاد شد که از سال ۱۳۸۷ فعالیتش را در زمینه ثبت نام​ و خرید و فروش خودرو و بعضاً با دادن سود مشارکت بالا آغاز کرد. وی با پرداخت سود توانسته بود اعتماد جمع کثیری از همکارانش و کارکنان شرکت فرودگاه ها اعم از مسئولان رده های مختلف وقت تا کارکنان ستاد و کنترلرهای عملیاتی کنترل ترافیک هوایی (مراقبت پرواز) را جلب و آنها را به سپرده گذاری مطمئن و سودآور متقاعد کند.

وی تصریح کرد: این شخص عنوان می کرد که در شرکت های خودروساز رابطه هایی دارد و با همکاری چند تن از افراد متنفذ در این شرکت ها، می تواند خودروها را از کارخانه ترخیص کرده و به فروش برساند تا سودهای کلانی را عاید سرمایه گذاران در شرکت کند. وی با این ترفند توانست اندوخته های​ تعداد زیادی از سپرده گذاران را که مبلغی حدود «۳۰ میلیارد تومان» است به سمت خود جذب کند.

به گفته رحیمی، در آغاز سال ۱۳۹۲ رفته رفته​ بحران مالی بر این شرکت مستولی شد. «ح میم الف» در دفتر کارش حاضر نمی شد و زندگی مخفیانه ای را در پیش گرفت.

وی اظهار داشت: پس از متواری شدن وی، شاکیان متعددی پرونده هایی​ در دادسراهای مختلف تهران تشکیل دادند؛ به ویژه جمع کثیری از مراقبان پرواز در دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تشکیل پرونده دادند. پس از مدتی مالباختگان با دعوت از وکیلی شناخته شده ​، شکایات خود را تجمیع، تنظیم و با وکالت وی مجدداً​ به شعبه اول دادسرای ناحیه ۱۰ تهران تقدیم کردند.

نماینده مالباختگان ادامه داد: با افزایش نگرانی بابت احتمال خروج غیرقانونی متهم از کشور، پس از ماه ها تعقیب، بالاخره در تاریخ ۵ مرداد ماه ۱۳۹۳ محل اختفای وی شناسایی و پس از دستگیری، روانه زندان شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود ۳ سال از نگهداری وی در زندان اوین می گذرد، ولی هیچ یک از مراجع رسیدگی کننده پاسخگو نیستند...» 

پس از انتشار این خبر در پایگاه خبری-تحلیلی صنعت حمل ونقل، تین نیوز؛ تعدادی از کاربران پیام هایی ارسال کردند که بخشی از آنها را در ادامه می خوانید.

یکی از کاربران در پیام خود نوشت: متاسفانه با گذشت بیش از  سه سال از پرونده کلاهبرداری ازکنترلرهای مراقبت پرواز،  هیچ اراده ای نسبت به احقاق حقوق ایشان وجود ندارد و همکاران هم چنان چشم امید به همکاری دستگاه های قضایی و اطلاعاتی برای حل این بحران دارند.

کاربر دیگری عنوان کرد:  بعد از گذشت سه سال از دستگیری متهم توسط وزارت اطلاعات، هنوز هیچ کس پاسخگو نیست و عوامل پشت پرده این اختلاس بزرگ مشخص نشده اند.

کاربر دیگری نیز خاطرنشان کرد:  چطور ممکن است متهم در زندان باشد، پرونده چند صد نفر شاکی داشته باشد، نیروهای اطلاعاتی متهم را دستگیر کرده باشند، چندین جلسه در دادسرا برگزار شده باشد،  شاکیان وکیل داشته باشند، وضعیت روحی و روانی شاکیان در ایفای شغل حساس و پر استرسشان بر سلامت و ایمنی آسمان کشورمان تاثیر داشته باشدو در آخراصلا مشخص نشود که چه بر سر پول ها آمده است.

یکی دیگر از کاربران تین نیوز نیز نوشت: بعد از گذشت پنج  سال از این مشکل و سه سال از زندانی شدن این متهم چرا باید این مشکل همچنان حل نشده باقی مانده باشد؟

کاربر دیگری نیز نوشت: متاسفانه رسیدگی سیستم قضائی راضی کننده نبوده و علی رغم توسل به وکیل رسمی ایشان هم از پیگیری مسئله به دلایل نامعلوم سرباز زدند.

یکی دیگر از کاربران نیز تاکید کرد:سه سال از این اتفاق می گذرد اما هیچ اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد.
دوستان و همکاران در مراقبت پرواز در این سه ساله با مشکلات عدید ه ای دست و پنجه نرم کردند. عاجزانه از مقامات قضایی خواهشمندیم که به داد کارکنان صنعت هوانوردی برسند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • جواد 0 0

    متأسفانه تادراین مملکت اتفاقی ناگوار نیفتد،کسی بفکرحل مشکل نم افتد،ضرری که حتی با دهها برابرمبلغ این کلاهبرداری قابل جبران نخواهدبود.

  • مهدی مختاری, کنترلر رادار مرکز کنترل 0 0

    هیچ چیزی بدتر از بی تفاوتی برای انسان و متعاقب آن مجموعه ای که احساس می کند به آن تعلق دارد نیست. قریب پنج سال از بوجود آمدن مشکل می گذرد و بیش از سه سال از متهم پرونده, اما آنجه شاهد آن بوده ایم تنها بی تفاوتی از سمت مسؤولین بوده است. چه مسؤولین شرکت فرودگاهها و چه مسؤلین وزارت راه و به دنبال آن قوه قضاییه و دادگستری. گویا اصلا اتفاقی رخ نداده است. مانند کسی که در رودخانه ای در حال غرق شدن است و اطرافیان نه تنها نجاتشان نمی دهند حتی عکس سلفی نیز با موبایلشان نمی اندازند. اصلا نمی بینند و می گذرند. و این نتیجه ای ندارد جز یاس, نا امیدی و عدم تعلق به مجموعه ای که تمام جوانی خود را برایش صرف کرده ای.

  • هركول فوآرو 0 0

    دوستان حتما توقع دارند خسارت آنان را هم دولت بدهد اون زمان كه سود خوب ميگرفتيد نمي گفتيد شايد از روي اصل پول هاي خودتونه